Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon? Jag var på Falsterbo och frågade D&H-återförsäljaren om de hade något bra foder för fångponnys. Hon rekommenderade dels...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Hej! Vilket foder ger ni era unghästar? och hur mkt? Som är kring 3-4 års ålder. Ca 150 i mkh. Ni får självklart skriva utöver de också...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: sandia
·
L
Foder & Strö Hej! Nu har min häst börjat gå ner i vikt igen. :( Hon är ju normal i vikten fortfarande men hon äter inget gräs längre i hagen...
2
Svar
36
· Visningar
2 092
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö kan man ge krafft groov till en växande häst? (född maj 05) eller finns det risk att det blir fööör mkt mineraler,vitaminer och allt...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: BIMM
·
Foder & Strö ha funderat lite på ensilage som man ger ko... kan man ge sånt till hästar ??? men inte i så stor mängder??? :confused: :confused:
Svar
17
· Visningar
3 175
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Hur kommer eran foderstat se ut nu när hästarna kommer in efter sommaren? Ja e lite osäker på hur ja ska göra, därför ja frågar..:smirk:
Svar
6
· Visningar
689
Senast: ang
·
T
Foder & Strö Jag brukar ofta såga ner lite sly till mina hästar så de får gnaga av barken och äta lite kvistar. Nu har jag nyss hört av en bekant att...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: Prick
·
Foder & Strö Hämtade min nya häst i Måndags på Mantorp,där jag möte upp hästen Mowa som hon kallas!! Hon har åkt ända från Arvika!! Men vilket...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 460
Senast: Ida_79
·
L
Foder & Strö Hej! Jag testade & göra sånna "godisar" som finns i Krafft´s bok om foder, Briar är med & så. Då ska man ju ha rågmjöl, havregryn &...
2
Svar
20
· Visningar
1 605
Senast: Thora
·
Foder & Strö Höbonden har tagit in hö från två helt olika vallar i år. Jag är den som skickar in hö för analys, men nu i år var det bonden som...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Thora
·
M
Foder & Strö Jag har två hästar (halvblod) som sedan slutet av maj gått i en beteshage med ganska kort gräs. Hagen är nog ca 0.8 hektar, alltså rätt...
Svar
6
· Visningar
1 983
Senast: mysis
·
C
Foder & Strö Ska köpa hö och halm till vintern men har ingen aning om hur mycket. Har tidigare stått inhyrd med fri tillgång på ensilage+spån. Till...
Svar
3
· Visningar
811
A
Foder & Strö Undrar om någon har ett bra tips på smakliga mineraler till en kräsen häst? Min ratar just nu Kraffts pelleterade mineraler och jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Senast: Travanti
·
H
Foder & Strö Nu ska vi se om jag kan uttrycka mig rätt. Fick mig en fundering idag när jag började ge hästen kraftfoder igen efter sin...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: pinky
·
J
Foder & Strö Min häst blir Istadig 6 fullkomligt galen av Havre, kommer ni på nått bra foder, utan för mycket fett i som han kan gå med? Just nu har...
2
Svar
38
· Visningar
1 802
Senast: Wentona
·
A
Foder & Strö Hej! Har letat runt lite bland alla inlägg men inte hittat riktigt det jag sökte. därför måste jag fråga en sak.. Om hästar i...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Wentona
·
Foder & Strö Ni som ger mineraler på bete, hur fodrar ni det? Jag har försökt med mineralbalja men det funkar inte med mina hästar. Skulle helst...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Piraja
·
W
Foder & Strö Min häst äter inte pelletrerad (stavning) lusern men det var en som rekomenderade att prova hackad lusern istället. Men jag undrar fall...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Weeei
·
P
Foder & Strö Jag har en D-ponny vallack som är precis lagom nu i hullet o har börjat få rikligt med muskler. Men han har ingen sån där framåtbjudning...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: LillOhlsson
·
Foder & Strö ...till allt för smal, KRÄSEN 1-åring på bete. Han är fullt frisk,parasitfri, fina tänder, pigg och glad, äter bete och hö med god...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: queenie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka