Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan Mustangs Helhavre och Kraffts "Guldhavre"(helhavre den också)? Per 30 KGs säcken så kostar kraffts...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Han_naH
·
Foder & Strö Kan korn ge små hårlösa fläckar? Hon har inte ont av dem, de kliar inte och är inte irriterade. Ringormsprov är taget för säkerhets...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Nu när hösten kommer så kommer givetvis den vanliga frågan. Hur fort vågar man föra in silaget innan man tar in från betet. Iår så är...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har lagt in några ggr om foderfrågor. Men nu undrar jag vad det igentligen är för skillnad mellan Mustang Orginal och...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Molin
·
Foder & Strö Ni som har hästar som ätit både KRAFFTS foder, MUSTANGS foder och HIPPOS foder, vilket tyckte ni var bäst? Jag vet att det beror på...
2
Svar
34
· Visningar
2 491
G
Foder & Strö Äter hästar något av ovanstående? Är det ofarligt, eller är något av det giftigt? Tack för svar! :bow:
Svar
3
· Visningar
4 114
Senast: HelenaHandberg
·
I
Foder & Strö har hört att Vitlök ska vara bra för hästen om den har stora problem med mygg, knott och broms. Men har också hört att de kan vara...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 878
Senast: Invincible
·
Foder & Strö Har nu räknat på pållarnas foderstat, skit jobbigt att få till! Ca halten i höt är skyhögt jämfört med P halten, ställt till med stora...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Får era hästar kraftfoder på sommaren? Vad och hur mycket isåfall`
Svar
9
· Visningar
782
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av att ge djävulsklo till häst? Tänkte ge det till min gentleman (21 år), eftersom han behöver något för...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: mimus
·
K
Foder & Strö Hej. Nu måste jag fråga en sak som jag funderar över: I vårt stall ska man nu öppna ytterligare en hage eftersom det är nedbetat i de...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: arabia
·
N
Foder & Strö jag ska byta från krafft grund till mer "vanligt foder".eller snarare det som finns hemma på gården. det vi har tillgång till...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö I år ska det bli av! Jag ska göra en analys av grovfodret. Men hur gör jag? Vi har tagit hö från tre olika vallar ska jag blanda ihop en...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: lundborg
·
I
Foder & Strö känns lite konstigt att säga men det är en om äger stallet och hon bestämmer vad min häst ska ha som foder stat... det va för att när ja...
2
Svar
22
· Visningar
2 113
Senast: starcraft
·
Foder & Strö jag vet att det låter konstigt, men kan man ge hästar sånt här? -ska börja ge pollarna vitaminer p.g.a. dåligt bete och grunnar på att...
Svar
6
· Visningar
964
L
Foder & Strö Tycker ni att man ska behöva stödfodra kraftfoder till en 2åring som går på bete? Han växer så det knakar och jag är osäker på att...
Svar
4
· Visningar
1 000
G
Foder & Strö Om man har 3 hästar/ponnyer som sammanlagt äter i runda slängar 16-20 kg hösilage per dag, törs man ha 200-kilosbalar då? Eller hinner...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Gisburne
·
T
Foder & Strö :confused: Min hage har sina små nässelställen... tycker hästar det är gott eller bör man röjja bort dom.. tacksam för svar
Svar
16
· Visningar
2 847
Senast: Kardinal
·
M
Foder & Strö Vet ej om detta är rätt forum men jag skriver den här iaf. Jag undrar om det är någon här som löst problemet med när man ger torrhö i...
Svar
16
· Visningar
1 386
Senast: åke
·
Foder & Strö Tänkte bara fråga vad ni betalat för erat hö när ni köper det? Vad blir kostnaderna för det under en månad?:smirk:
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka