G
GoldenHeart
Sv: Vitlök
Jaa, Vitlök gör stor förändring enligt mig man får en friskare häst och gladare för den slipper knotten
Grandelater är (enligt mig ) effektivare .. starkare Och så är det väl så att dom flesta nästan alla faktiskt inte gillar vitlökspulver . Kan mycket bero på ägarna också , ska man köpa pulver ska det röras ner i maten . inte som vissa latmaskar gör och lägger en stor hög pulver på toppen av mat berget... Hur gott tror dom det är att käka rent pulver ? Så länge din häst äter pulvret så kan du ge det
Invincible skrev:Tack, det kändes EXTREEMT skönt att höra =). jag ger en skopa vilket är ca 10g tror jag. Ska kolla upp det där mer. Men på förpackningen står de 1-2 skopor. Jag håller mig till 1 skopa. Och kan säga att nu ungefär 4 veckor efter påbörjad fodring med vitlök så slipper vi knotten, myggen och även en stor del av bromsen när vi är ute och rider. Ser även på pållen min att han ser mer harmonisk ut i hagen jämfört med beteskompisarna som blir riktigt störda av bromsarna.
Vad är skillnaden mellan granelater och vitlökspulver då? Jag blandar ut vitlökspulvret i betforen. Och det smakar mums Men luktar hemskt för min näsa
Jaa, Vitlök gör stor förändring enligt mig man får en friskare häst och gladare för den slipper knotten
Grandelater är (enligt mig ) effektivare .. starkare Och så är det väl så att dom flesta nästan alla faktiskt inte gillar vitlökspulver . Kan mycket bero på ägarna också , ska man köpa pulver ska det röras ner i maten . inte som vissa latmaskar gör och lägger en stor hög pulver på toppen av mat berget... Hur gott tror dom det är att käka rent pulver ? Så länge din häst äter pulvret så kan du ge det