Foder, skillnader...

Molin

Trådstartare
Hejsan!

Jag har lagt in några ggr om foderfrågor.

Men nu undrar jag vad det igentligen är för skillnad mellan
Mustang Orginal och Krafft Grund?
Sedan Mutans musli Orginal och Krafft musli??

Jag blev tippsad Mustang orginal till min tös och jag ringde
Granngården för någogn dag sedan och tänkte kolla om dom har
Mustans foder och till möte fick jag en fräsande gubbe som fråga varför jag ska köpa mustangs foder, det är inge bra foder och ja han snacka på om det och till slut kom han fram till att jag ska köpa krafft istället.
Sedan sa han det är samma som mustang, men om nu mustang är så otroligt dåligt genom honom och det är likadant då borde väl krafft vara dåligt med?

Asså jag vart förbannad på gubb jäveln men visa inget sådant möte, men jag skulle ha fnyst i alltså. Usch vilken gubbe. Jag ringde enbart och fråga om dom har mustangs foder inget annat.

Shit alltså :P

Sv: Foder, skillnader...

Kan ju tillägga på en gång att vi intehar gjort höanalys men ska nog göra det.

Förut gick hon på fri tillgång på hösilage och sedan korn och havre till.
Hon fick även fibergi ett tag...

Den största skillnaden är att mustang orginal inte innehåller havre. De mer exakta skillnaderna kan du ju kika på mustangs och kraffts hemsidor. Jag är nöjd med båda sorterna men mustang ligger lite bättre i pris. mvh

Jo jag har varit in och skickat och jag gillar verkligen
mustangs foder, sedan att det är smaksatt med äpple låter
nästan ännu bättre då min tös är väldigt svår i foder (Kräsen).

Närmsta butik för mej och köpa mustangsfoder är i Odensbacken
och ja, men jag riktiktar mer in på Mustang Mulsi Orginal.. Tror det kommer funka super.

Hon kommer ju få hösilage fri tillgång i hagen och sedan får
hon hö inne i boxen ööh, funderat på att köpa betfor och testa igen (Något hon verkligen inte gillar, hon spottar ur det). Men jag testa att krama ur lite vatten och då gick det lite bättre och äta tydligen, hehe..

Så ja, jag vill bara inte att hon tappar sitt hull, nu har hon ganska
mycket "gräsmage" och när vintern kommer brukar hon tappa lite, men jag får göra en höanalys och kika på det där, vet inte riktigt annars hur mycket man ska ge :S

På deras hemsida stod det lite men ja..

Tack!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 208
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår... 2 3
Svar
41
· Visningar
10 249
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 576
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 624
Senast: Jossantt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär