Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?
KL
Gott folk nu har stallägaren släppt första bomben. Dock jag var frånvarande idag, kände att jag inte klarade att stanna efter dagens förhör i stallet och att hon redan druckit 4-5 starköl.
Detta hände:Jag kom till stallet vid tolv tiden för massören skulle som sagt massera min häst. Dagen innan har hon sagt att hon också ska komma då så vi kan disskutera lite. Oh nej tänker jag redan där. Det har varit så lungt i stallet nu hela veckan. Jag hinner inte börja mocka förrens hon anländer till stallet. "Hej BITCH".
"Hej" svarar jag tillbaka kanske inte så glatt men det är inte konstigt för jag har slutat röka och idag var en jobbig dag. Det första hon börjar påpeka är hur illa det luktar i stallet sedan dem har börjat göra om.
"M": Tycker inte du det?
Jag: Nej det tycker inte jag.
"M": Nehe? Varför inte det?
Jag: Eh? Därför?
Dessutom slänger hon ur sig kommentaren när hon ser cementblandaren "Oj här investerar vi" Min spontana tanke var mer eller mindre och? Dem har väl rätt att köpa det dem behöver och vill? Sa dock inget, bättre att ligga lågt och vara tyst. Nästa sak som var världelös var täckeshängaren inne i sadelkammaren för blöta täcken.
"M": Ja alltså mina täcken hänger ju bra, men den är det dummaste jag har sett. Totalt världelöst.
Jag: Jag håller faktiskt inte med även om en bit av mina täcken släpar i marken så tycker jag det är en bra ide.
"M": VA? Du tyckte ju inte det först?
Jag: Jag tyckte inte om att det släpade i marken men tanken är faktiskt bra!
Hon blev inte glad för att jag sa emot henne det märkte jag.
Sen ringer "S" tror jag att jag kallade henne till Eva och ska berätta något till mig och hon svarar i telefonen men "Hej slyna"???????
Jag bara undrar varför alla har en förkärlek till att kalla mig bitch, slyna och slampa?
Hur som helst så blir jag förvånad över att hon inte dricker? Trodde jag ja, i sadelkammaren står en öppnad starköl, hon kunde ju inte dricka där ute eftersom massören var där. Men massören blir ju någon gång klar och ölen flyttas ut. Hon öppnar öl efter öl. Och jag skickar iväg ett sms till stallägarens tjej om att hon nu dricker. Får svaret att jag ska komma in till dem så fort jag var klar i stallet.
Jag blir klar och försöker säga hejdå till "M" hon tycker att jag faktiskt kan hålla henne sällskap medan hon röker.
Nej tack? Jag försöker sluta då blir hon sur och frågar va det är för fel och börjar anklaga mig för att vara skum. Jag får panik börjar nästan gråta vill bara därifrån men nej hon fortsätter tjata. Känner mig så jävla instängd. Trodde ett tag att jag skulle svimma. Helt sjuk reaktion, vet inte vad som hände med mig där. Jag säger till henne att jag måste hem för att min storasyster kommer och mamma blir sur om jag inte har gjort klart maten. Efter många om och men kommer jag därifrån. Springer ifrån stallet till stallägarens dörr. Går in sätter mig och vi pratar.
Han berättar för mig att han ikväll ska säga att det är alkoholförbud och att om hon kör onykter därifrån en gång till så kommer han ringa polis. Jag säger till honom att vi redan nu kan få skit om vi inte gör det. Han säger dock att vi ej har bevis. Han funderar till och med på att han en sådan man blåser i som polisen har när dem kontrollerar. Vi har en lång pratstund och jag säger även att om det inte sker förändring så kommer jag att ta mitt pick och pack och dra därifrån. Helst av allt vill ju både jag och hans tjej att hon flyttar för hon ställer bara till med problem.
En sak till som händer när jag sitter hos dem och snackar är att hon ringer in och pratar säker i 5-10 min om ingeting. Som stallägaren sa bara för att kolla läget, för hon har ju som jag sagt innan förbjudit mig att prata med dem. Hon påminde mig faktiskt senast idag om det. När vi avslutar och dem går ut i stallet för att jobba och jag åker hem för att fixa middagen så ringer hon till mobilen 6 gånger, 3 gånger hem och 3 gånger till mamma på jobbet.
Andra gången hon ringde hem skrek jag att INGEN skulle svara och det gjorde dem inte heller däremot var "M" smart och ringde på skyddat varpå min syster svarar och hon frågar ilsket varför hon inte svarade för en liten stund sedan. Min syster kör med meningen "jag var nere i soprummet". Hon pratar med henne i säkert 15-20 min innan hon lägger på. Orsaken att hon ringer är för att hon är orolig eftersom jag hade bråttom hem men bilen var kvar på gården?! Hon fick ju reda på att jag var hos stallägaren innan när hon ringde honom?
Efter det sista samtalet hem förmodar jag att stallägaren släpper bomben eftersom det än så länge varit tyst men honär ju iofs på kalas så det kan ju vara det. Hon kanske terrar imorgon. Allt jag fick idag var ett sms efteråt med meningen
"Tack kompis. Kram."
Vad betyder det? Jag fasar för att åka till stallet imorgon.
Skuggan_