Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Staketet är för högt för att hon ska klara av att ta sig ut men människor skulle kunna klättra över och ta sig in... Till våren ska staketet bytas ut mot ett högre och med lås på grinden!
Sätt lås på hundgården och informera idiotgrannen om att nästa gång hen tar ett steg mot hundgården så anmäler ni för olaga intrång. Sätt upp kameraatrapp i hundgården (bara att skylla på att ni vill ha uppsikt över hunden och vad den gör på dagarna) och skylta vid tomtgräns samt på hundgårdsgrinden om att ni kameraövervakar.
Tror dessutom att ni borde kunna anmäla det som redan hänt. Grannen verkar ju inte kunna hanteras med samtal, det har ni ju försökt utan framgång.
Ev ta kontakt med länsstyrelsen och se till att hundgården är helt 110% enligt lagen, så ni har torrt på fötterna om grannen anmäler.
Jag skulle vara minst sagt oxtokig om någon klev in i hundgården och "lånade hem" mina hundar!!! Hus i helvete!
Jag har för mig att man kan sätta upp kameror som larmar till mobilen om nån går in på tomten. Då kan man ringa polisen på 112 och säga att det är pågående brott.
Vad jag tycker? Att grannen skulle kanske inte tagit ut din hund, att 6-7 timmar är för länge för hunden att vara själv.
Håller inte med om ett ganska perfekt liv. Skaffa hundvakt istället så den inte behöver vara själv.
Grannen kom dit av omtanke för hunden, vore bra om fler brydde sig. Det kan ju faktiskt finnas dåligt skötta hundar och agera är bra.