• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare kurtsmatte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 907
K

kurtsmatte

I år ska det bli av! Jag ska göra en analys av grovfodret. Men hur gör jag? Vi har tagit hö från tre olika vallar ska jag blanda ihop en påse eller? kommer ju mixa det till hästarna. Hur gör man? Var ska det skickas och vad kostar det? Tack på förhand

Sv: Höanalys

Var väldigt noga med HUR du tar provet. Rycker du loss tussar riskerar du att inte få med blad etc och då blir inte provet representativt. Har du möjlighet så tycker jag att borrade prover är det bästa.

På Analycen ska man ju fylla i om det är hö eller om det är ensilage, om det legat ett dygn för torkning vad är det då?

vi har också hö från 4 olika vallar, och jag har ingen aning om var de olika "vallarna" ligger.
hur gör man då?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
783
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 039
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10