Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag undrar hur mycket salt man max. kan ge sin häst? Just för tillfället har hästen ingen saltsten, eftersom jag helt glömt bort att...
Svar
15
· Visningar
1 427
G
Foder & Strö Letar efter ett stråfoder för extra sysselsättning utöver hösilaget. (har tyvärr inte möjligheten att fodra med halm) Nån som har några...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: dashy
·
R
Foder & Strö Hur gör ni skåningar med halmen i år??? Finns det halm att få tag på, all halm jag tittat på är nästan alldeles svart,något är t.om...
Svar
6
· Visningar
1 311
Foder & Strö Mitt fullbod är 6 år, nu skadad så hon rids inte men går i hagen som vanligt. Hon har magrat under den månaden jag haft henne nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 444
Senast: Messy
·
Foder & Strö Lucern räknas ju som grovfoder. Har en häst som ska sätta ordentligt med muskler nu, och har nu stått på 1 kg lucern i den uträknade...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: anniequarters
·
Foder & Strö Hur pass lätt ska man känna revbenen på hästen? Ska man kunna skymta dessa svagt på en häst i normalhull? Om man drar handen rätt lätt...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: diartistakasha
·
L
Foder & Strö Har sökt trådar i forumet men hittar inte riktigt det jag letar efter... Behöver man tillskotts utfodra hästen med vitaminer normalt...
Svar
6
· Visningar
1 088
·
E
Foder & Strö Ska skicka in höet på analys nu... Är viktigt å veta nått mer än energin, ts , och proteinet?? Tacksam för svar! :D
Svar
4
· Visningar
990
Senast: em84a
·
M
Foder & Strö Behöver lite mer energi i min häst. Hon äter just nu havre och betfor. Hennes temperament är lugnt och jag skulle vilja hitta ett...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: mysis
·
K
Foder & Strö Någon mer än jag här på Bukefalos som använder Salas till sina hästar?
Svar
14
· Visningar
1 184
·
R
Foder & Strö Ponnys stannar så fort hon ser en lerfläck i skogen å bara lapar i sej, brist på något??
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: linafina
·
K
Foder & Strö På rekomendationen står det att man ska ge ett mått morgon och kväll. Min fråga är om man kan ge båda givorna på samma...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Jag undrar vad skillnaden är mellan Kraffts Lusern pellets, hackad strå och mix? Och vilket är att föredra om man vill få upp hullet på...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Morran
·
M
Foder & Strö Jo jag måste fråga tycker ni att jag ska vacinera imot botelism då jag har ett hö-ensilage?Jag har fått så många olika åsikter av...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: My Beauty
·
F
Foder & Strö vart lite rädd nästan när vi skulle köpa hö häromdagen. Bonden ville ha 2 kr kg o det va inte änns årets hö!Jag sa att lite av det hö vi...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: Lazy Lady
·
H
Foder & Strö Jag ger min häst biopromin... För min "foderhjälp" sa att det var väldigt bra så skulle vara kul om någon annan visste lite mer om det...
Svar
3
· Visningar
2 270
Senast: oki
·
Foder & Strö En dum fråga kanske ..Men vad är skillnaden mellan fodersalt och bordsalt som man använder hemma? Är det nån som har kolla på det?
Svar
8
· Visningar
1 317
B
Foder & Strö Hej Jag har en islänning med exem. Har nu funderat på att ge henne ett fullfoder. Hesta Mix eller Isi - Mix. Vore tacksam om...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Boj
·
E
Foder & Strö Jag vet inte om det här är n dum fråga, men dern som inte frågar något bli rju knappast klokare :idea: Har all havre samma...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Strajder
·
G
Foder & Strö Nu får jag hem min unghäst som är rätt svår att hålla i hull och nu tänkte jag höra vad tror ni om denna foderstat till han Fri...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Gazzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka