Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Jag behöver hjälp med vad för foder som skulle passa till detta hösilage! 63 ts 36 smältbart råprotein 5.5 energi 2.8 Ca 1.6 P...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: Novalee
·
M
Foder & Strö Jag undrar lite kring kraftfoder & foder överhuvudtaget. :confused: Jag har snart ett varmblod hemma, som är ca 157mkh. Jag skall...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: pinky
·
H
Foder & Strö jag har två hästar som jag delar med en annan, ett arabiskt fullblod och en vbl travare. Och nu undrar jag om dom får bra med mat. Båda...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Hammond
·
T
Foder & Strö Ska räkna lite på foderstat hippocampus tänkte jag. Där ska man ange mineralerna i g/kg foder och på min analysrapport har jag fått dem...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Ireland
·
C
Foder & Strö När man skicka in hö för analys till Hjortens Lab så står det ju på deras följesedel under texten botanisk sammansättning av vallfoder 2...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: cerrox
·
C
Foder & Strö Kan man göra det? Jag har nämligen ingen skrivare så att jag kan få ut följesedeln nu när jag ska skicka iväg hö´t på analys. Undrar då...
Svar
3
· Visningar
726
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet utav det? Funderar på att ge det till min pålle som behöver lägga på sig lite grann. Har provat allt annat...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: åke
·
Foder & Strö Har bytt namn igen då mina lösenord bara verkar försvinna :devil: Men ville bara säga att äntligen börjar mitt fullblod gå upp i...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: Madick
·
D
Foder & Strö Hej alla glada foder och avelsduktiga hästmänniskor! Min syrras sto är dräktigt, och syrran bad mig ställa dessa frågor: *behöver...
Svar
13
· Visningar
1 500
Senast: Dark_Iris
·
Foder & Strö Någon som är insatt i denna mineralsten? Reflektioner? Tänkte väl efter vidare funderingar ha den nattetid i boxen... Bör man...
Svar
11
· Visningar
1 681
C
Foder & Strö Har letat febrilt efter någon som vet hur mycket äpplen en häst kan äta utan att må dåligt. Har en stor hage med 8 stora äppelträd alla...
Svar
9
· Visningar
1 578
Senast: diartistakasha
·
Foder & Strö Hur mycket ska man ge för att få effekt? har redan fått svar på min andra fråga om när man ska ge innan men nu undrar jag hur mkt man...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: diartistakasha
·
Foder & Strö Vad är det bra för egentligen?
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Yamaha
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp.. Jag har fått äran att fixa foderanalysen på höt, men jag har ingen aning om hur man går till väga.. 1...
Svar
2
· Visningar
746
·
Foder & Strö hejsan! här om dagen hade jag hoppträning på morgonen 8.00 och hästarna får mat 7.00. så nu undrar jag vad som är bäst, att inte ge...
Svar
12
· Visningar
2 336
Senast: Gazzan
·
Foder & Strö Har en pålla som jag köpt i slutet av maj förra året. Då var hon rejält överviktig, då hon inte hade fått motion på ett par år. Jag...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har ni några bra förslag på vad jag mer kan ge min häst för foder? Jag har en arabvalack på 4 år, nu rids han 5-6 dagar i veckan...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: attempt
·
Foder & Strö hur hittar man hö där man bor? måste ha så jag kan hämta typ 20balar7gång, å kan inte åka hur långt som helst (blir rätt dyrt hö)...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Luxi
·
1
Foder & Strö Jag undrar om man enbart kan ge fibergi som kraftfoder till normalarbetande häst. Vårt grovfoder har bra värden. Bör man ge extra...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: lizan
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp, min minishettishingst på 1 år har svårt att hålla hullet. Han har växt mycket på höjden senaste tiden så vet inte om...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka