Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan. Mitt sto äter bl.a. lusern, i pelletsform, och som dom flesta gör så blöter jag lusernet, de ligger i ett par timmar innan...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: mahlmt
·
G
Foder & Strö Har precis fått min livs första höanalys; men har lite problem med att läsa den. Vad betyder D-värde, NDF, AAT, PBV, utodringsindex...
Svar
5
· Visningar
2 207
Senast: tgd
·
B
Foder & Strö Har varit och köpt lusern strå nu pga. dåligt hösilage. Ska räkna på det och undrar vad värdena på lusern brukar vara? Det är vanligt...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Det låg en sån himla bra tråd uppe om tillskott förut, visst verkade det vara Flexijoint som var bäst mot stela leder? Läste att...
Svar
15
· Visningar
1 665
Senast: mirage
·
E
Foder & Strö Hej igen allihopa! Nu har jag tjatat många gånger om min 2-åring med alla möjliga konstiga frågor så jag tänkte passa på att fråga...
Svar
8
· Visningar
1 120
Foder & Strö Trodde faktiskt inte det va möjligt att en häst gjorde det. Inte när man hört hur smakligt det är. Men två av tre av våra hästar ratade...
Svar
13
· Visningar
880
Foder & Strö Gaah, fick nya höanalysen nyss och det var ren besvikelse. Detta höet har hållt samma värden två år i rad, så jag räknade i förväg på de...
2
Svar
20
· Visningar
2 800
Senast: _Runaway_
·
P
Foder & Strö Vill veta allt om hur man går tillväga när man ska ta höanalys! Ska man beställa en speciell påse, vart? vart skickar man det?
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Ireland
·
S
Foder & Strö hej. min hovslagare har sagt att jag inte får ge min häst betfor pga ökad inflammation i hovarna alltså att han får det av betfor.. kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 087
Senast: anniequarters
·
Foder & Strö Hej! Hur tycker ni att det fungerar att blöta lucernpellets på kvällen om det sedan ska ges morgonen efter? Äter hästarna det eller...
Svar
6
· Visningar
725
Senast: Masse
·
E
Foder & Strö Jag har en jätte tjock häst jag vet inte vad jag ska göra. jusst nu går hon på bete men problemet är att hon ätter jätte mycket. Och får...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Emmah.S
·
E
Foder & Strö Ska titta på en 4-åring i veckan, ska få min första egna häst efter massor av år på ridskola :) Har tagit hand om massor av hästar, både...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: olympic
·
G
Foder & Strö Nån som vet hur man räknar ut procentvärdet från en analys? Ta Hippo Basic som exempel, på analysen står det att det innehåller 8,0%...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Grapewine
·
L
Foder & Strö Ja.. jag hjälper en kompis att rida hennes ponny då hon inte hinner. Ponnyn kom nyss hem från en fodervärd och har haft fång. Vad ger...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: lowe
·
Foder & Strö Skickade in höanalys + uppgifter om hästen till våra två största foderleverantörer H**po och Kr**ft för att få hjälp med foderstat. Dom...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Bubbla
·
S
Foder & Strö Mitt sto skildes från sitt föl för drygt en vecka sedan. Hon har sen dess (o säkert lite innan) bara ätit gräs i hagen, hö, lite äpplen...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: semmlan
·
Foder & Strö Finns det några standardvärden man kan räkna med på hösilage för att få fram en foderstat? Jag har nämligen inte möjlighet att göra...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: Warmia
·
Foder & Strö ha funderat lite nu på fall man ska mäta foderet i kg eller liter??? endel mäter ju i kg och en del i liter så hur vet man att hästen...
Svar
4
· Visningar
924
Foder & Strö Jag pratade med en homeopat här om dagen om människor å vitaminbrist, speciellt B vitamin. Man förlorar det om man är stressad. Då...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Hej! Har skickat in mitt hö på analys... Tänkte bara höra om ngn vet hur lång tid de tar ca? :bow: Mvh /E
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka