Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Ja alltså. När ni räknar ut foderstaten på pappret, dator eller för hand. Hur ofta kan ni använda den foderstaten till punkt och pricka...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: ang
·
Foder & Strö Var idag iväg och hämtade första säcken D&H Foalmix till fölisarna. Dock blev jag mkt förvirrad när jag på den fullständiga innehålls...
Svar
12
· Visningar
1 003
Senast: Lauri
·
Foder & Strö Min häst har gått ute dygnet runt i stort sätt fram tills nu, jag märkte på slutet att hon började tappa sommarmagen och insåg då att...
2
Svar
36
· Visningar
3 471
Senast: monkan
·
L
Foder & Strö Kanske får vi inte så mycket hö som vi behöver i år. Vad tror ni om lucern istället? Jag kan inget om lucern. Kan man byta ut höt mot...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Pga. av min andra tråd jag lade ut här nyss så blev jag nyfiken på örter till hästar.... VAd har ni för erfarenhet av det? Använder...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Unica
·
B
Foder & Strö läste i en bilaga till en kvällstidning (ganska ny) att en framstående svensk ryttarinna ger som häst 6 kg hö per dag.. detta låter inte...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 971
Senast: iafia
·
P
Foder & Strö Brukar ni ge era unghästar extra kalk (förutom det som finns i fodret förstås)? Har en 4-åring och jag funderar på att ge honom lite...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: hillevie
·
Foder & Strö En kompis till mig var på en föreläsning om foder. Jag tror att det var någon snubbe från Ulltuna som höll i den. Han hade bla sagt att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 726
Senast: Immer
·
Foder & Strö Vilket av följande foder skulle ni rekommendera som komplement till en häst som får havre, korn, betfor, sojamjöl, olja och mineraler...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Ina79
·
Foder & Strö Okey jag vet att man ska ha höanalys.. Men, jag skulle köpa Mustang Musli foder idag men det var totalt slut i den ända butiken vi...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: Molin
·
E
Foder & Strö Har hört lite delade mening ang E-vitaminer. En del påstår att det bara är bull-shit... Har ni några erfarenheter av detta?
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: lakrits
·
E
Foder & Strö Hej! Läste en broshyr från en homeopat för några dagar sedan och där stod det om hästens näringsintag mm. Det stod att man ska undvika...
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Kan man lägga höet ute under natten ? Eller "förstörs" det? Bara undrar vad som händer med det :p Kram
Svar
16
· Visningar
2 506
Senast: Dalsland
·
Foder & Strö Bara en liten nyfiken fråga, hur mkt av höet kan man ersätta med lucernpellets? Givetvis inte så mkt att det inkräktar på tuggbehovet...
Svar
12
· Visningar
3 095
Senast: Iccic
·
Y
Foder & Strö Hej Är det någon som har provat Aloevera till era hästar? Den flytande som man kan ge i fodret (en gul liten dunk). Vad har ni för...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: map
·
P
Foder & Strö Min medryttarhäst är så smal :( Alla revbenen syns och skåran på baken likaså, samt en del annat. Jag har pratat om detta men ägaren gör...
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: BeastieBabe
·
F
Foder & Strö Hej alla! Vet att det fins många sådana här trådar ute nu , så hoppas att det är ok att jag med startar en.. Jag har fått min absolut...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Min häst har lite svårt att hålla hullet, speciellt nu i pälsbytar tider så jag tänkte jag skulle testa att ge olja... men hur mycket...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö någon som vet hur många liter 0,5 kg lusern är?
Svar
9
· Visningar
6 142
Senast: Ireland
·
E
Foder & Strö Vi ska i år ge våra tre islandshästar hösilage eftersom en av hästarna är dammkänslig. Eftersom jag är nybörjare inom hösilage så hoppas...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Rolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka