Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min stallägare gör mig smått galen med sina idéer. Jag har en fånghäst i stallet som just nu går i en liten nerbetad hage tillsammans...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Har ett halvblodssto på 5 år som precis börjat bli riden oc därför ska sätta massa muskler. Problemet med henne är att hon kan vara lite...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: ERIKSSON
·
G
Foder & Strö Har hittat min häst mumsandes i nyponbuskarna två dagar i rad, nån som vet om det kan vara farligt att äta för mycket nypon? Läste...
Svar
3
· Visningar
4 262
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö kan man ge fri tillgång på hösilage till två fullblod? de går på lösdrift och jag har tänkt plantera ut hösilagebalen i hagen så de får...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag ska köpa hö imorgon och jag har fått en del utav analysen på höt. jag undrar om det är någon här som kan se om det är bra? Energi...
Svar
6
· Visningar
809
S
Foder & Strö Någon som vet hur mycket ett kilo kornkross rä i dl/l ??:D min våg ä rur funktion. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
905
Senast: ERIKSSON
·
Foder & Strö Mitt varmblodssto har en fölunge vid sidan som är snart 5 månader nu. Nu sista månaden har hon tappat en hel del i hull - men hon är...
Svar
16
· Visningar
1 857
F
Foder & Strö :rofl: Alltså jag måste ju vara helt totalt dum i huvudet men jag fårstår ingenting om HUR jag ska räkna ut foderstaten? Jag har...
Svar
4
· Visningar
890
Foder & Strö Tokosel, varför ger man det och vad är det bra för?
2
Svar
27
· Visningar
2 275
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Pâ en av vâra "nya" vallar har det varit potatisland ngn gâng i "urtiden", det kommer en del fortfarande. En kompis berättade att...
Svar
2
· Visningar
2 473
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Jaha. Innan skrev jag en tråd om foder t fånghäst, men som ju försvunnit nu. Har iaf hört olika om man ska ha hög/låg kvot. Det enda...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Looser
·
Foder & Strö Har suttit o räknat (för hand, därför jag vill ni ska kolla med, var ett tag sen jag räknade för hand) på min hästs foderstat nu, och...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: marti130
·
E
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: ekran
·
H
Foder & Strö Har precis rensat trädgården på bränässlor, och tänkte att jag kanske junde ge dom till hästen? :S Har hört att det är jättebra och...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 378
Senast: mymlans_syster
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har enbart fått tag i nyskördad havre, är det ok att ge? Bör e-vitamin tillsättas? Vad kostar detta tillskott? Hur länge...
Svar
15
· Visningar
2 296
Senast: Targa
·
P
Foder & Strö Nu börjar gräste försvinna, och höst och vinter kommer krypande. Men även om det blir kallare så är min ponny ute hela dagen. Men hur...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Fakur
·
E
Foder & Strö Försöker få en liten inblick i det stora mysteriet med korrekt utfodring och har nu fått hjälp att sätta ihop en foderstat. Kruxet är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Jag har lite frågor som jag hoppas någon kanske kan svara på; Jag har ett 17 årigt travsto. Hon har haft två ev. tre...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö hej jag har precis köpt mig ett föl på 5 månader, hämtade honom idag tillsammans med mamma då jag ska börja med avvänjning, hingstfölet...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har en diskussion på stallet.se också. Där är det flera som säger att alla hästar kan gå på havre eftersom dom alltid har klarat sig...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka