Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Skit oxå..Hösilaget har 63g smältbart råprotein/kg och har en ts-halt på 69% Enligt mina foderstatsberäkningar så ska min 7-åring på...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Krizz
·
Foder & Strö Jag har percis köpt 2 st 3-åriga shettisar och undrar vad som är en lämplig kvot på fodret? Räcker det med en kvot på 6 eller ska den...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Finns det någon som har priser på Krafft's fodersortiment? Bl.a Krafft grund (30kg) och krafft müsli (20kg). Vore väldigt tacksam om...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Arablife
·
T
Foder & Strö Jag har problem med hur jag ska fodra min pensionär. Hon är en kbl.travare på 19 år och pensionär sedan i februari pga senskada. Jag är...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Tosa
·
8
Foder & Strö Vart kan man kolla om man ger hästen rätt foder? En sida man kan kolla på är: freefarms, men där förstår jag inte hur man ska räkna ut...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Jag har ett 6 årigt fullblod som varit skadad så hon har ätit krafft rehab. nu har jag börjat sätta igång henne och funderar på om...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Zenith
·
S
Foder & Strö Är det farligt för hästar att äta ekollon? Min häst går nämligen hela dagarna och smaskar på dem. Någon som vet?
2
Svar
36
· Visningar
3 937
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Märker att min kallblodstravare (160cm i mkh) inte får sitt tuggbehov tillfredställt då han går och pillar i allt (tom skit :crazy: )...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Coffeaclub
·
F
Foder & Strö Jag skall flytta min islänning till ett nystartat stall och undrar vad ni anser om vad det bästa fodret till en islänning är. Vi tränar...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Boj
·
E
Foder & Strö Har blivit med en Ponny som har fång, Kan inte ge henne något smärtstillande för hon är dräktig. Jag har satt sulor på henne, Hon äter...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: ERIKSSON
·
F
Foder & Strö Har aldrig tidigare fodrat med pellets, har förmånen att få köpa kanonfin Matildahavre av en bonde här i närheten och har aldrig behövt...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Jenny1
·
8
Foder & Strö Min häst har börjat magrat ut. Nu har jag tagit henne till en hage som har gått i snart 1 månad,dygnet runt. Innan jag tog dit...
Svar
17
· Visningar
1 831
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Jag tar hem lusern hack från en foderleverantör som kommer med fodret till stallet. Lusernet är fr ett engelskt kännt fodermärke. Förra...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Masse
·
L
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, vad kostar en säck krafft protein ungefär?
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Sass
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur mycket soja väger? tex 300 g, hur stor mängd är det? Vill även veta hur mycket exempelvis 200 g betfor är. Tacksam...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Sass
·
M
Foder & Strö nu när min medryttarhäst kommer in i stallet efter sommarbetet så har jag bestämt mig att hjälpa till med att köpa kraftfoder till honom...
Svar
2
· Visningar
666
M
Foder & Strö Är det ngn som har näringsinnehållet på Hippo Breed och Hippo Müsli. Kommer inte in på Svenska Foders pdf-filer där det finns angivet...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Masses
·
S
Foder & Strö Ni som kan grovfoderanalyser och sådant, hur tycker ni att detta hösilaget verkar? Analysrapport Torrsubstans 58 % Smältbart...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Jag undrar om man kan blanda i mineralerna i betforen innan betforen har svällt? Alltså precis samtidigt som jag häller på vattnet i...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: jenny82
·
E
Foder & Strö Min häst, Nordissto på 21 år, blir så fasligt trött och seg i ridningen när hon fäller och ska sätta päls på höst/vår. Finns det något...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Eskita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka