Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö brukar ni ge någonting till era hästar efter ett ridpass? tex. betfor eller så? :smirk: Har hört att betfor inte är så bra, mycket...
Svar
19
· Visningar
1 564
Senast: neywaz
·
Foder & Strö Hej. Nån som har koll på vad Krafft Groov (grön) 125 samt Krafft Pluss (grön) kostar hos Granngården? Malin
Svar
9
· Visningar
981
Senast: neywaz
·
B
Foder & Strö Letar i böcker, letar på forum, frågar mig fram......:( men får bara en massa olika svar, som inte överensstämmer med...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Bazooka
·
B
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad på hö och höensilage? Har hört att det skall vara bättre för host hästar för att det inte dammar...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Ashira
·
D
Foder & Strö Har tyvärr inte möjlighet att analysera mitt hö eftersom det kommer från flera olika skördar och massa olika åkrar. Finns det några...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Dojo Kelder
·
M
Foder & Strö (Provar igen, förra tråden blev avbruten av att serverna inte fungerade) Alltså: hur gör man? på hur många olika balar ska man ta hö o...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Strajder
·
A
Foder & Strö vad gör biotin egentligen? Vet att det har något med hovarna att göra, men inte exakt VAD det gör som är så bra. När jag hämtade min...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: AnnebergBellman
·
P
Foder & Strö Ni som har hö och gått över till hösilage. känns det lättare att ha det än hö? Tänker på att man inte är låst vid så många fodringar om...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: Prinsen
·
E
Foder & Strö Hej! Hur dåligt är detta??:confused: Jag vet att proteinet är väldigt dåligt!!! TS: 86.3 Råprotein: 46 Smrp: 17 Kalcium...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Krizz
·
Foder & Strö Stärkelserika foder skall visst inte vara bra för fånghästar jag undrar då: Vilka foder saknar stärkelse? Hur mycket stärkelse finns i...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: jenred
·
S
Foder & Strö Jag skulle bli glad om man kunde köpa linfrökaka på Granngården så fler människor kunde ge det till sina hästar. Själv så köper jag av...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Star Master
·
Foder & Strö Finns det någonstans info om hur mycket stärkelse havre, vete, korn, morötter, äpple etc innehåller? Om möjligt även socker... Vet...
Svar
11
· Visningar
4 557
Senast: DavidS
·
G
Foder & Strö Jag har nu börjat avnända årets hösilage och vill ha en annalys på den.. Hur gör jag?? Snälla hjälp mig! Gården ligger i stockholm.
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Strajder
·
M
Foder & Strö Okej, gammal ryttare men ny foderstatsplanerare!! Första hästen på många år där jag själv ska planera maten och undrar lite över alla...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Marre.N
·
Foder & Strö Vad ska jag ge mitt halvblod, som har en hel del nerver, men som ändå behöver ha extra energi för att inte gå och somna vid ridpassen...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Sonic76
·
Ö
Foder & Strö Hur skulle ni nutriera upp en vuxen islandshäst med mycket och illa skött sommareksem som dessutom är mager och otränad? Hästen är inte...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Ökenvind
·
M
Foder & Strö Hei Noen som vet hva disse fodermidlene veier? Eggersmann musli 1 liter = xkg Bygg 1 liter = x kg Eggersmann equi delixe 1 Liter...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: jenred
·
Foder & Strö Har nu räknat ut en foderstat och inser att det som fattas mest är protein. Höanalysen: 84% TS Värden per kg TS: smb rp= 38 g/kg...
Svar
11
· Visningar
981
Foder & Strö jag har under sommaren gett min häst mineraler i hagen, i hink. Han äter mer vissa dagar, och mer andra. det verkar som att han äter...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Är det någon här som ger det till sina hästar? Jag ska testa att ge det till min häst som har haft problem med ryggen en tid. Läste...
Svar
7
· Visningar
2 031
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka