Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vet hur mycket extra energi man måste lägga till i foderstaten om hästen är över 20 år? Tror att det står i...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Minuten
·
Foder & Strö Här uppe är det svårt att få tag i halm ,såg en annons på bl#c#et då jag letade efter halm , dom sålde halmbriketter,Men vad är det...
Svar
8
· Visningar
1 795
Senast: cämela
·
N
Foder & Strö Ungefär hur mycket hö per dygn bör jag ge till en shettis och en islänning på lösdrift vintertid ??? Har inte fått analys och så än utan...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Hej på er, Skulle gärna vilja ha tips om VAD och hur mycket ni ger era silandshästar att äta?? Jag har en 9-årig valack, relativt...
2
Svar
27
· Visningar
2 074
Senast: Rolle
·
T
Foder & Strö Jag fick rådet av min veterinär för ett tag sen att inhandla örtblandningar för att stärka hästarnas immunförsvar och för att hjälpa dem...
2
Svar
21
· Visningar
3 182
Senast: kol
·
N
Foder & Strö Vet ej om tråden ligger rätt här men jag undrar hur mycket halm jag kan tänkas behöva under 8 månader till en shettis och en islänning...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Woossan
·
Foder & Strö Jag fick ju hastigt och mindre lustigt ta min häst direkt från frodigt bete till boxvila, och har nu lite frågor som jag hoppas någon...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Thera
·
Foder & Strö Häst 1: 3,5 årig islandshäst lättfödd, väger ca 40 kg för mycket. Strosar mest i hagen. 5 kg hö 0,3 kg lusern hackad strå 0,3 kg...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Woossan
·
F
Foder & Strö Jag bor utomlands och i stallet där jag har mina hästar (560 kg/häst) fodrar dom bara hö 2 gånger om dagen och jag vägde det och det...
Svar
16
· Visningar
1 275
Senast: caballus
·
8
Foder & Strö Hej. Jag har ett varmblodigt sto som varit travare,men slutade som det. Och har varit ridhäst i många år. Hon är 10 år och ca 160 cm i...
Svar
17
· Visningar
1 483
Senast: Masse
·
P
Foder & Strö Medryttarhästen är mager (alla revbenen syns bl a - har en annan tråd om detta här) o jag har börjat fundera över hennes foder. Ägarna...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: persika
·
F
Foder & Strö Till min ena "invandrare", frân Belgien har jag svârt att hitta rätt i foderdjungeln. Kanske ska tillägga att pâ sportstallet i Belgien...
Svar
19
· Visningar
1 148
Senast: fnorr
·
C
Foder & Strö Hej, skulle bli jätte glad om någon kunde tipsa om detta, jag får hem min nya häst på lördag och han är lite av en orolig själ och har...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: cecilia w
·
S
Foder & Strö ... räknar ni med att era avvanda fölungar på 7-8 månader orkar äta om de får fri tillgång?
Svar
3
· Visningar
897
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö Jahopp, då har årets höanalys kommit. Å det är ännu sämre än förra året, då hästarna åt flera kilo lusern/dag för att få i sig något...
2
Svar
30
· Visningar
2 237
Senast: alice
·
Foder & Strö Någon som har koll på hur länge en öppnad bal med hackad lusern håller sig fräsch??? /
Svar
4
· Visningar
1 679
N
Foder & Strö Hur är det man bör göra med kraftfodret? Kan man blöta krafft grund,betfor,havre,korn i samma vatten? Vissa blandar bara betforn med...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö nu har jag fått årets höanalys och med tanke på värdena blir det endast fri tillgång på hö iår:banana: ts 84% energi 7,4 MJ/kg...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: megin
·
I
Foder & Strö Ska stalla in mina vilddjur under helgen, fast bara på nätterna och har gjort vinterhage där nu. Min undran är att det finns där...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: ia_74
·
A
Foder & Strö Är det någon som har hört att för mycket korn kan ge ömma ben? Tacksam för svar:)
Svar
4
· Visningar
719
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31