Brist på protein

Sv: Brist på protein

liten uppdatering :)

Hästen har Hippo Grow Breed - inte alfa... Men jag ger henne 10 dl nu, istället för 5 som jag gjorde tidigare, pga ett missförstånd mellan ägaren o mig :angel:

Dessutom är hon installad nu så jag hoppas hon går upp i hull snabbare, hon har konstant hö i boxen. En annan rolig grej är att muggen försvunnit helt på alla benen utom en... Läste här på bukefalos att hästen kan få mugg om inte magen är i balans. Vi som har kämpat så med muggen sen i vintras, äntligen börjar det bli resultat! :)

mvh

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 582
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 335
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka