Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Hei Hva gir dere deres eldre (gamle) hester? Fortell om fortype, hvor mye dere gir, hvor stor hesten er, hva slags type hest det er...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: pompelina
·
F
Foder & Strö Någon som kan förklara för mig exakt vad Flexjoint är för något?? Har ju hört att d ska va bra för stelhet o knäppningar i leder. Vart...
Svar
4
· Visningar
1 466
Foder & Strö Ja, hur gör ni som har mycket protein i ert hö iår? Alt hög kvot? Får ni det att funka som ni vill, eller byter ni ut nån del till halm...
Svar
12
· Visningar
1 931
Senast: Egonson
·
J
Foder & Strö Hejsan, Jag har en häst som inte äter från sin saltsten. Nu undrar jag hur mycket salt jag ska lägga till hennes mat. Hon rids 6...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: fallon
·
V
Foder & Strö va säger ni om dethär? TS 84,0% Protein 107,0...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: voltigehoppare
·
R
Foder & Strö Har precis fått höanalysen och vi har ts på 75, smrp på 22 och MJ på 6.4. Är alltså lågt med protein. Jag kommer behöva ge lucern för...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: rabarber2
·
S
Foder & Strö Min ponny har haft "normaltjock/tunn" man/svans hela sitt liv men på sista tiden så blir det bara mindre och mindre hår kvar! Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har ÄNTLIGEN fått tag på hösilage till mina kära vänner i stallet. Men nu till det STORA problemet. Hur många balar måste jag...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Mina hästar har i flera år fått halm för att äta. Dom går på Lösdrift, en bart för att ha ngn sysselsättning och även fylla buken. Då...
Svar
15
· Visningar
3 077
Senast: krypto
·
Foder & Strö Vad är det för veterinär som säjer åt hästägare att hästen (mager som skam) ENDAST ska fodra med hö (!!) och strunta i allt vad...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: Madick
·
Foder & Strö Idag får min arabvalack på 153 cm (7 år) detta: morgon: 15 dl havre, 2 ½ dl betfor (mäts torr, blötläggs sedan) 10 dl kornkross, ½ dl...
Svar
5
· Visningar
3 170
Q
Foder & Strö Mitt 15-åriga sto är något överviktig, hon höll sig fin i början av sommaren när det var så torrt (stödfodrade dock pga det dåliga...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Det står på förpackningen att det inte innehåller kalk. Måste man ge det extra då? Vad händer annars?
Svar
2
· Visningar
803
Senast: pinky
·
F
Foder & Strö Då jag är grön vad gäller dessa små ponnyer så skulle jag vilja ha tips på foderstat, av erfarna, till en shetlandshingst som är född i...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Madick
·
Foder & Strö Min fundering rör sig kring detta med Lutad Halm. Jag har aldrig stött på det men fick nyligen frågan av en ko-bonde, som tidigare...
Svar
3
· Visningar
1 740
Senast: Warmia
·
P
Foder & Strö Skall antagligen skaffa en dponny på foder , som jag vill träna och tävla kanske en gång i månan eller varannan månad i Hoppning . Jag...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vet itne om man får skriva ut produktnamn men jag gör en chansning. Någon här som provat equistros sortiment? Vad tycker ni iså fall...
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: maria_b
·
M
Foder & Strö Min häst tappar lätt vikt men i våras fick jag honom riktigt fin med hjälp av lusern. Men efter ett tag slutade han äta det, provade...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Men vad får era hästar för foder? :D Är inte intresserad av själva foderstaten i sig, utan snarare vilka fodermedel ni utfodrar med...
2
Svar
39
· Visningar
2 410
Senast: Rodde
·
Foder & Strö Jaha, då sitter man här igen och ska försöka få ihop det med foderstaterna. Suck. Hur jag än gör, så blir det överskott på kalcium och...
Svar
13
· Visningar
3 891
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka