Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

S

San Q

Det står på förpackningen att det inte innehåller kalk. Måste man ge det extra då? Vad händer annars?

Sv: Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

Jag gav min häst i de mängder som stod på förpackningen, och tillsatte inget extra kalk. Jag har lite delade åsikter om kalkgivning, vissa ger kalk och vissa inte. Jag gör det inte, eftersom jag anser att det inte är nödvändigt om hästen har en bra foderstat. Däremot om hästen tränas mycket hårt så kan extra kalktillskott användas till skelettet och senorna.

Sv: Ni som ger Equion - ger ni extra kalk?

Titta på totalfoderstaten och se om det saknas kalk eller inte. Svårare än så är det inte!;)

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 095
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 666
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?