Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hjälp vad mager han är...vad ger jag? Fick igår hem vår foderhäst, ett äldre halvblod (154 cm) och blev förskräckt över hur mager han...
Svar
16
· Visningar
1 936
Senast: Benzon_lover
·
S
Foder & Strö jag har en fråga .. måste man ge dräktiga ston kraftfoder? vi ger vårat bara hö och mineraler .. eller är de helt fel?
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Jag ger nu under pälssättningen foderjäst som B-vitamin tillskott. Jag vet att det innehåller en hel del protein också. Kan man ge det...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Thora
·
Foder & Strö Två av våra hästar ska tävla imorgon och jag tänkte ge dem betfor efter värmningen för att dels få i dem vatten (dricker ALDRIG borta)...
Svar
1
· Visningar
618
Foder & Strö Någon som har provat att ge detta till sina hästar? Läste det i en bok att det är bra att ge till hästar som ska komma i brunst och få...
Svar
15
· Visningar
3 835
Senast: dramatik
·
Foder & Strö kan någon förklara vad det är för skillnad på 90 och 125? jag använde tidigare krafft groov, men nu har det ju blivit 2 sorter, så jag...
Svar
2
· Visningar
3 059
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Hur mycket hö bör dessa hästar som kommer gå på lösdrift nu i vinter och kommer motioneras 4-6 dar i veckan mest lite skogsridning oså...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Salasolen
·
E
Foder & Strö Tjaa, fick reda på lite förhandstitt av analysresultaten för i år. Två skördar, den vi ska ha ligger på 10 MJ och omkring 120 g smrp...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Salasolen
·
K
Foder & Strö farför hakar alla upp sig på grovföder analys ? jag bara undra jag har jätte fina hästar utan analys:confused:
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 366
Senast: Björk
·
V
Foder & Strö Vad är det med fenomenet "ta bort ALL mat och ge bara halm" när en häst upptäcks ha fång eller början till fång? Jag har lyckligtvis...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: axel
·
E
Foder & Strö Hej! Min pålle äter mig ur huset. Han äter groov 125 från krafft just nu men det kostar mig skjortan. Är det någon som vet om man kan...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag blir förvirrad i havredjungeln. Jag har förstått att det finns bland annat vit havre och svart havre. Vilka fler finns och vad...
Svar
4
· Visningar
2 864
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Nu har jag fått analysen på höt men det säger mig ingenting!!! För det första; vad ska jag titta på: Det är ju liksom som 2 spalter...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Madick
·
Foder & Strö Nu är hon inte så långt gången än, men jag funderar på vad man kan ge extra och när i dräktigheten man ska göra det? Ska man ge olika...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: Lenita
·
Foder & Strö Äntligen börjar det bli höst och vi har bestämt oss för att våra hästar ska ha fri tillgång på ensilage i vinter. Hur kallt bör det...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: unki
·
M
Foder & Strö Skulle behöva något till min häst, då hovslagaren sa att hon var tunn i sina hornväggar. Han tipsade även om något nytt preparat som gör...
Svar
18
· Visningar
2 078
Senast: Marika
·
Foder & Strö Vad anser ni om tillskottsfoder? Bra eller dåligt? Finns en häst i stallet som är en ren promenadhäst. Han får Krafft grund som ju är...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Niclas
·
B
Foder & Strö Innehåller Linfröolja mycket proteiner? Hovslagaren skodde min häst och såg i hoven att hon troligen har haft fång. Men det kan ha varit...
Svar
6
· Visningar
3 320
Senast: Boj
·
Foder & Strö Japp, det är mitt problem just nu:confused: Min häst går ute dygnet runt. Det är ganska bra gräs i hagen. En gång om dagen får hon...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö Vi har ett mycket bra hö i år, men jag undrar lite om mineralvärdena. Behöver jag lägga till något? Hur mycket? Det är en lättfödd...
Svar
13
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka