Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har ett sabla dilemma.. Vi har två ston som är feta som julgrisar. Ena stoet skall föla i mars och det andra i maj. Hon i maj var...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: åke
·
Foder & Strö Det finns säkert en rad trådar i ämnet, men har lite smått om tid just nu... Tänkte skicka in mitt hö på analys. Men hur gör jag? Jag...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ja, ni som ger fri tillgång på stråfoder NU inne, när det fortfarande finns "bete", hur mycket äter era hästar? vad har du för...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: bajon
·
L
Foder & Strö Hur mycket ska man beräkna att en häst - 12 årig islänning på ca 400 kg - äter då den har fri tillgång till höbal(Ts 75%) i hagen, och...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Ger min häst racing prix + lite havre som kraftfoder. På kvällen blötlägger jag Prixen som han ska få till frukost. I samma hink häller...
Svar
14
· Visningar
1 598
Senast: Estivuz
·
Z
Foder & Strö Har hört att man måste blötlägga kornet i hett vatten om man ska fodra det okrossat. Någon som vet varför och hur länge det ska ligga i...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Virrpannan
·
P
Foder & Strö Jag har ju lärt mig att unghästar och digivande ston behöver extra protein men hur är det med gamla hästar. Måste man även ge dem extra...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Coffeaclub
·
P
Foder & Strö Vill ju ge min gamla tant det allra bästa, så nu undrar jag vad ni ger era "gamlingar"? Hon har fått Krafft Groov större delen av sitt...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Coffeaclub
·
N
Foder & Strö Hejsan. Vi ger vårt varmblod på 17 år fibergi som kraftfoder, ni andra som också använder er av fibergi , hur mycket el lite ger ni...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Nisse liten
·
L
Foder & Strö Hejsan, tänkte höra om det är någon so har erfarenhet utav olika örter eller andra växter, som fodertillskott, så som nässlor, majs m.m...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: HelenaHandberg
·
L
Foder & Strö Hejhej Hade en tråd innan på vart man kan göra en höanalys. Jag har för mig att det var billigare på vissa företag (analycen var...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Sitter här och fundrar på foder, som vanligt. Kollade på vår lokala ridsportbutiks hemsida och det visade sig att de säljer...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Glimfeather
·
H
Foder & Strö Har nyss skaffat häst igen (var ett tag sedan jag var hästägare) och jag har ett par funderingar ang. kalk och vetekli. Jag fodrar med...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Visste inte vilket forum jag skulle lägga tråden, flytta den gärna om den ligger fel. Ska ha mina hästar på lösdrift i år för första...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: Affa
·
A
Foder & Strö Vad jag har lärt mig så måste man låta betforen svälla innan man tar bort vattnet och häller ihop med med den andra maten. Men nu har...
2
Svar
27
· Visningar
2 171
Senast: mahlmt
·
P
Foder & Strö Vilken typ av lusern använder ni/rekommenderar ni??Pellets hackad? Vilka märken lanserar lusern?
2
Svar
33
· Visningar
2 480
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö det är så att min foderhäst behöver egentligen inget annat än hö och mineraler, men eftersom alla andra hästarna i stallet får...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: hästmyran
·
E
Foder & Strö Ja, jag har glömt bort hur man gör. Kan någon vänlig själ skriva upp det åt mig? :bow: Fick nämligen höanalysen i kg TS så jag vill...
Svar
3
· Visningar
3 822
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Förrådet av hö börjar sina och jag ska få silaget hem idag. Hur ser er invänjningsperiod för silage ut? *kliar mig i huvudet och...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Vad har ni andra för erfarenheter? För eller emot betfor? För eller emot pelleterat foder (har precis lärt mig att bindemedlet är...
Svar
17
· Visningar
2 425
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna