Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej! Hur märker/kollar man att hästen har magsår? Har tyvärr blivigt ganska kraftiga foderbyten med betessläppet och allt så är lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 577
Senast: nordis
·
Foder & Strö Jag vill veta vad ni har för häst, ålder och träning. Vad äter den om dagarna? Vilka märken och hur mycket? Jag kan börja...
2
Svar
27
· Visningar
1 969
Senast: _Runaway_
·
C
Foder & Strö Nu slutar dom tillverka mitt krafftfoder. jag behöver nytt foder till mitt digivande sto. Jag vet inte vilket märke jag ska välja. Vad...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: pinky
·
Foder & Strö Mina hästar går fortfarande på bra bete, som fortfarande växer. Tar in dom på nätterna (20-7) då ger jag dom lite hö, som dom knappt...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Jag har en säck miner vit som står och väntar på bättre tider :smirk:. Mineralerna håller ju i princip hur länge som helst (ca, P och...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: aramis
·
I
Foder & Strö Letar häst och undrar om det är minimum 4 ggr per dag som utfodringarna ska skes eller om det går att går att ge 3 ggr ibland? Jobbar...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 497
Senast: veronican
·
R
Foder & Strö Jag har ett varmblods sto som jag försöker få upp i hull då hon gått ned lite i sommar. Hon är avmaskad. Vi tränar western och distans...
Svar
2
· Visningar
616
B
Foder & Strö Har någon lätttillgängligt värdena på lucern hack/ och lucern pellets. Alltså hela köret med värden.:bow:
Svar
3
· Visningar
907
Senast: bajon
·
B
Foder & Strö Vad är rekommenderade kvoter vad gäller srp/mj ca/p och ca/mg. Hur mycket kalium är lämpligt att ge? (Det gäller en tävlande och...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: aramis
·
S
Foder & Strö Jag har en islandshäst som är överviktig. Så jättefarligt är det inte, man kan inte säga att hon är fet. Det är bara buken som är stor...
2
Svar
25
· Visningar
2 846
Foder & Strö Bör den ligga innan man kan använda den, eller är det bara att köra på? Den har ju iof legat nu i några veckor sedan skörden, men bör...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: shady
·
R
Foder & Strö Jag är medryttare på en irich cob som är lite väl omusklad. hon väger ca 600 kg och är 145 i mankhöjd. Hon snubblar väldigt mycket juxt...
Svar
2
· Visningar
1 294
Senast: roscrea rose
·
H
Foder & Strö Vad är kli bra för? Kostnad per kilo?
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Pilot
·
L
Foder & Strö Jag vet att det har funnits en sån här tråd men hittar ingen. Så, hur ska man göra? Just nu så blötlägger jag inte fodret (pellets och...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: idolagnes
·
Z
Foder & Strö I år är det ju inte så lätt att välja och vraka när det gäller halm, så är det någon som använt kornhalm? fungerade det bra isåfall? det...
Svar
7
· Visningar
1 606
Senast: Ylva86
·
D
Foder & Strö vad är medelvärdet på hö?? Läst att många som inte kan analysera har räknat på något medelvärde... hur är de värdena??
Svar
7
· Visningar
2 778
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Någon som vet om det finns samlat på någon gemensam sida eller liknande med foderproducenter landet över, uppdelat i t.ex. olika län...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: Äska
·
J
Foder & Strö Har nyss fått tillbaka min analys, men har ingen aning om hur man ska utläsa den om om värdena är bra lr ej... per g/kg:foder...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Join_me_
·
Foder & Strö Någon som kan kanske kan ge lite feedback:smirk: Hösilage analys: TS 67,9% Resultat / kg foder; smältbart råprot.58g, energi 7,4...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Bounce
·
Foder & Strö jag har tillgång till havre, betfor och mineraler, men köper annat foder också om det behövs. vad kan vara en bra kraftfoderstat för ett...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka