Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har en häst i stallet som lider utav uppenbar proteinbrist med följden att han håller på att tappa alla ryggmuskler. Detta har varit...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: mirage
·
Foder & Strö Våra hästar är feta nu efter sommarbetet. Idag pratade jag med stallägaren om vart vi skulle göra av dom nu eftersom det inte är så...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Boj
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp att fundera... :bow: Jag köpte ju ny häst för drygt två veckor sen, ett halvblod, en 15 år gammal valack. Han är...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Nu får ni inte idiotförklara mig för jag behöver verkligen hjälp. Jag vet att det varit massa diskussioner om analysers vara och icke...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö Hur löser ni utfodringen med hö i hagen? Vi har flera hästar i stallet och de får 2-3 mål hö i hagen. Problemet är att någon häst äter...
2
Svar
31
· Visningar
3 486
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Vad kan man ge för tillskott som hjälper till att bygga muskler utan att hästen blir piggare? Funderar lite på soja. Ska kanske...
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: Carolina
·
J
Foder & Strö Tänkte prova loppfrön på min kuse. Läste i tråd längre ner att de fanns att köpa kilovis på en internetshop. Då min fråga: Hur länge...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Nicke
·
A
Foder & Strö Hejsan! Jag har tyvärr ingen möjlighet att analysera mitt hö (bonden har ca 15 ängar där han tagit sitt hö ifrån och sedan har allt...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Adelinne
·
Foder & Strö Hjälper det att blöta fodret? Har för mig att de har lättare att få foderstrupsförstoppning av torrt foder. Stämmer det? Vad är era...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Är det någon skillnad innehållsmässigt på lucern hack och pellets? Vilket tycker ni är bäst och varför?
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: tott
·
Foder & Strö Och hur mycket och hur många gånger om dagen får de foder? Mycket tacksam för svar eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig vad jag...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: trofé
·
R
Foder & Strö Jag har tyvärr ingen våg att väga mitt krossade korn och krossade havre. Någon som vet på ett ungefär hur mycket 1 kg korn o 1 kg havre...
Svar
6
· Visningar
3 154
Senast: Rene
·
J
Foder & Strö Har alltid bara gett mina hästar torrhö.MEN nu så blev det en rejäl återväxt som slogs och balades (vita stora plastade balar) eftersom...
2
Svar
25
· Visningar
1 783
Senast: rocki
·
K
Foder & Strö Hej! Har en väldigt, väldigt lättfödd häst som har jätte lätt att lägga på sig, nästan av att titta på mat ;d fast hon älskar då mat o...
2
Svar
33
· Visningar
2 123
Senast: linnea 82
·
J
Foder & Strö Undrar lite om hösilage. Har förstått att det är bra att ge till hosthästar. Om en ponny äter ca 6 kg hö om dagen och man väljer att ge...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med krosshavre till mina hästar enbart för att bonden jag köper av säljer den krossad. Nu har han dock blandat i...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Har äntligen fått tag på halm. Men bara i rundbal. Problemet är att öppningen till loftet är 95 cm och vi har ingen annanstans att...
2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: linnea 82
·
D
Foder & Strö Behöver tips på bra foder till gammal häst som kan vara svår att hålla i hull. Han har jättefint hull nu efter sommar som jag vill att...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Dingelass
·
B
Foder & Strö ..... fast utan havre....???? vad finns ??? man kan ju lixom inte ge hur mkt betfor som helst....:crazy: hon blir så galet pissig...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: misscocacola
·
S
Foder & Strö Vi har en stooor hage, med högt gräs i. Jag vet inte om det fortfarande växer. Ena delen är lite gulnad, men andra delen slogs lite för...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka