Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ska jag skratta eller gråta? Tänker göra ett tappert försök i kväll på att räkna lite, men ville höra vad ni tänker. Kan det rent...
2
Svar
33
· Visningar
2 259
Senast: mimus
·
G
Foder & Strö Hej, jag har tänkt att skaffa häst och undrar lite ungefär vad kostnaden för foder blir per månad? Skall inte tävla utan mera skogsmulle...
Svar
6
· Visningar
7 589
Senast: Nora
·
Foder & Strö hela natten på varför min häst blir sjuk varje höst och är så hela vintern :confused: Kom på en sak, hon blir dålig så fort jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 315
Senast: mysko
·
K
Foder & Strö Sitter nu med analysen och ser att det innehåller mycket högt värde på kalcium.Räknar jag på färdigfoder te x krafft så hamnar vi...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: trip
·
D
Foder & Strö Jag läser och läser, artiklar och foderböcker.. men jag får inget grepp om varför många hästar får betfor? Vad är det bra för? Hur...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 036
Senast: dolphinsmile
·
I
Foder & Strö Ja jag tar risken med att det blir liv i luckan. Men jag sitter och läser alla problem som finns... Så det är väl lika bra jag kommer...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Min raring va väldigt tunn för en och en halv månad sen , man kunde spela på hans revben.Han är fortfarande tunn och jag vill att han...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: caos
·
F
Foder & Strö Har en häst på 27 år som börjar bli stel och har knäppningar i lederna....Hur pigg som helst i övrigt, men åldern tar ju ut sin rätt...
2
Svar
33
· Visningar
11 739
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag har letat men hittar inte någonstans på bukefalos vad för analysvärden salsas havrefria mix har. jag kan nämligen inte kolla de på...
Svar
2
· Visningar
837
C
Foder & Strö Är lycklig ägare till ett 1-årigt islandssto, svenskfödd. Nu har jag lite funderingar ang.foder till henne. En del av de andra i stallet...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Clanny
·
Foder & Strö Jag har börjat gett min pålla lite olja. Men jag har en fundering. Jag gör matburkar för två dagar i rad och häller då olja på havren...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Havregryn
·
F
Foder & Strö Såg precis i hagen att min gammla häst inte tuggar sitt hö som tidigare, gör bara små korvar som kommer ut!! Nu blir jag ju...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: fritidsryttaren
·
T
Foder & Strö Är det någon som har testat valeriana på häst? Effekt? Har du provat annat som varit lugnande/avkopplande (inte plegicil och liknande...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Unica
·
Foder & Strö Är det någon som ha testat dodson and horrell, hur tycker ni att det fungerar, får de bara D&H då eller får de något annat foder oxå ...
Svar
9
· Visningar
1 508
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Idag får han: 2 kg hö (!!!) 1 liter lusern 5 dl (torr) betfor 5 dl musli biotin chevinal vitlökspulver E-muskel Han är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 686
Senast: Terja
·
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Magic
·
Foder & Strö Min häst är fullkomligt galen i tistlar och tall:d vad innehåller det? Vad är det hon kan behöva? Innehåller tall C-vitamin som de...
Svar
9
· Visningar
2 597
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jsg funderar på att börja ge min korn. Men då jag inte har tillgång till nån kross eller kan köpa det krossat funderar jag på...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Kickis
·
Foder & Strö Varför är det inte bra när hösilaget blir för torrt, uppemot 75%. Man hör en del tycka det är jättebra med torrt silage o andra menar...
Svar
3
· Visningar
687
Foder & Strö ah jag e så korkad... om man köpte 4 hipposäckar så fick man E eller B-vitamin... så jag valde E eftersom min redan fått sin b-kur i...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V