Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har ett frågetecken ang.fodring till en 1-årig islänning. Vårat grovfoder är mycket bra. Men övriga i stallet ska nu börja ge fiber-gi...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vi ska ha stallmöte snart pga problem med mögligt hö o vill gärna ha lite åsikter från er Buke-experter, så att man har bra argument att...
Svar
2
· Visningar
1 204
Foder & Strö Hösilaget vi har i stallet har rätt dåliga värden, hästen står på fri tillgång i boxen (petar i sig ca 11kg) hon är i fint hull nu, men...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: _Peplis_
·
E
Foder & Strö Vad innehåller gräset vid den här tiden på året? Bor i Hallands län.. Våra hästar går fortfarande ute dygnet runt och betar i en...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Ylva86
·
A
Foder & Strö Höet har 69 g/kg smbrp, 84% torrsubstans, 7,7 MJ/kg foder. Hur mycket vågar jag ge min vallack på ca 550 kg (otroligt lättfödd, men...
2
Svar
23
· Visningar
3 305
Senast: DavidS
·
C
Foder & Strö Nåt vart fel...jag gör en ny tråd med samma fråga!!:confused: Är det för sent att göra en höanalys nu i Oktober på ett hö som togs i...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Någon med kallstall som ger det till sin häst här? Hur gör ni när det är minusgrader? Fryser inte det? Vi har ingen tillgång till...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: åke
·
N
Foder & Strö kan någon förklara på ett bra sätt hur man ska räkna? berätta gärna hur du gjorde på din häst. (jag vet att man ska räkna individuellt...
Svar
14
· Visningar
1 716
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Har fått tipset att ge min ena häst foderkalk mot dåliga hovar. Fungerar det? Hur mycket ger ni och hur länge? Pris? Berätta lite om det...
Svar
7
· Visningar
2 458
Senast: caos
·
F
  • Låst
Foder & Strö Nu när jag äntligen har analys och kunde prata vidare med dem som jag haft diskussion/hjälp av tidigare sâ tar trâden bort fortare än...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Hej! Jag ska hyra häst över vinetrn och kanske lite längre, eller så köper jag hästen jag hyrt, vem vet? :d men nu undrar jag om...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: Fannyyy
·
E
Foder & Strö Jag vill prova att ge SteelJoint till min 2-åriga fullblods valack men har redan nu en hög kalcium kvot. Han får i sig 61g kalcium...
2
Svar
27
· Visningar
4 274
Senast: Inte_Ung
·
T
Foder & Strö Hej! finns det någon här inne som kan lite om olika beten? Jag har bytt stall och blivit hänvisad till en åker som de har tagit...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har blivit med 2 st 1,5 åriga travston som nu håller på att köras in. Nån som vet vilket behov de har? De kommer att tränas hårt...
Svar
10
· Visningar
895
Senast: Inte_Ung
·
L
Foder & Strö jag har fått höra att man aldrig ska ge kli och kalk vid samma utfodringstillfälle, då de slår ut varann.. :confused: är det någon mer...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Är det bara jag som har en häst som är GALEN i nypon?? Jag vet att nypon-pulver man köper är jättebra för bland annat hästens leder...
2
Svar
26
· Visningar
12 511
Senast: ekedal
·
P
Foder & Strö Pållen vi har ska ner i vikt. Lite knöligt tycker jag då vi nu ska ta det lugnt (läs hästvård om massage/låsta bogblad osv). Hon har...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: ponnydamen
·
Foder & Strö Måste jag slänga mitt hö? Eller går det att rädda på något vis? Tog en hö & hygienanalys av mitt hö eftersom jag tyckte det luktade...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: Spirit
·
B
Foder & Strö Varför ska man ge E-vitamin om man ger rundbalshö/ensilage/hösilage? Har läst det på flera ställen men inte hittat någon riktig...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: caos
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som står i ett lösdriftstall. De har gått på bete från maj och äter fortfarande bara gräs och jag börjar fundera på...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V