Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Vad är vitlökspulver bra för? Varför ger man det till hästarn?
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: rocki
·
S
Foder & Strö Det här är mitt nya hösilage: Analys 2 Analysnamn Resultat Enhet Torrsubstans 72...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Hej har en nordis bruk pojk på 11år som ligger på75-100 kilo övervikt säkert. Nu är det nog många som reagerar. Men hur f:devil: ska...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Eskita
·
Foder & Strö Nån här kläckte den goda idén :idea: att jag kan skicka lite foderprover till Sverige för att få fodret analyserat och göra en bra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Strajder
·
M
Foder & Strö Jag hittade en artikel i Häsfocus, som handlade om den fd chefen för ATG-kliniken på Åby trav. Han pratade mycket om "naturliga...
Svar
11
· Visningar
1 091
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att utfodra med det? Har näringsinnehållet skilt sig markant från första/andra skörden? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
914
Senast: malumbub
·
G
Foder & Strö Jag räknar och räknar på foderstat och har kommit fram till två stycken "sisådär". Hästen är 20 år, islandshäst, lättfödd...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: glimmie
·
E
Foder & Strö Vad kostar en säck Krafft lusern? någon som vet?? :bump: räknar ut foderkostnad....
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: nikodemus
·
Foder & Strö min häst får idag mrg: 2kg lunch: 2kg kväll 5kg hö... köpte horsehage idag som hon ska få enbart på kvällen (allt annat fodras...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Messy
·
Foder & Strö Jag har ett litet dilemma. Min häst bör gå ner i vikt några få kg. Som det är ju nu får han c:a 10 kg hö. Han är 152 ca cm hög och väger...
2
Svar
29
· Visningar
2 185
Senast: Inte_Ung
·
A
Foder & Strö Hej! Ngn som har tid att hjälpa mig? Har precis fått min höanalys, och min hjärna funkar inte, inte ens för enklaset matematik...:o...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: armando16
·
Foder & Strö Funderar lite över det här med energivärdena i höet. Hur lågt värde är det möjligt att få? Jag skulle tycka det vore optimalt att få...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Egonson
·
F
Foder & Strö Detta är första gången jag gör en foderstat så ha tålamod med mig... :o Hö-analys: 7,5 MJ 38 g smb rp 2,1 g Ca 2 g P 0,6 g mg...
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: Intejag
·
  • Låst
Foder & Strö japp, ni ser rubriken.. vill veta hur jag ska säga det innan jag går till butiken och stammar fram nåt konstigt.. :p
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Ridi
·
Foder & Strö Jag får förhoppningsvis hem min nya häst i veckan. Han är absolut inte mager men lite mer mage hade inte skadat. Han är dock av den...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: pinky
·
H
Foder & Strö Hur mkt salt har hästen behov av att få i sig varje dag?
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Havregryn
·
J
Foder & Strö Har nu köpt en stor c-ponny till dottern. Just nu äter han havre, hur funkar det om jag byter till t ex krafft grund? Han är inte...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: Luleå
·
M
Foder & Strö Det är många här på bukefalos som inte riktigt har koll på vilka vitaminer/fodertillskott som är bra till vad m.m. så jag tänkte berätta...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: MaLiNsMaLiN
·
F
Foder & Strö De e såhär att jag letar efter halm att ha i hagen så hästarna har något att plocka med... men de e ju inte så lätt att få tag på fin...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Fillidutten
·
Foder & Strö Jag undra om någon vet något bra foder man kan ge till ett dräktig sto och hur mycket. Hon får fri tållgång till hö, men jag vet inte...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ponyta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår