Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Jag undar hur stort överskott av Ca och Mg man kan ha utan att det gör skada, så länge kvoterna är OK? Kan inte få tag i Fosforbalans...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vad är det som gör att hästägare/skötare tror att man genom olika fordertillskott kan sätta muskler på hästarna? Ständigt kommer trådar...
2
Svar
21
· Visningar
2 420
Senast: ako
·
T
Foder & Strö Har ni något bra tips för detta?Min nya häst blir så lös i magen när han inte är nöjd med saker o ting.Visst det blir väl många hästar...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: HarryBarry
·
C
Foder & Strö funderar på vad det finns för olika slags müsli foder. jag har kommit fram till att följande har müsli i sitt sortiment: salsafoder...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: axel
·
Foder & Strö hej! jag undrar när man kan börja ge fölen mineraler och fölpellets och sådant. Vårat föl är fyra månader och går med sin mamma och diar...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö idag när jag var och hämtade havrekross hos bonden jag köper av, så var det väldigt mkt små svarta runda kulor i den, har sett det...
Svar
7
· Visningar
3 767
Senast: Mithra
·
L
Foder & Strö Om jag gett 8-10kg hö förra vintern till fullvuxen häst hur mycket ska jag ge i höensilage, då det väger mer...Min tanke är att om jag...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Tips?? förra ägaren säger bestämt att det är soyan i min hästs foder som gjorde så att hon fick ett spänt juver (trots att det var bara...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Jag har nu börjat fodra med det hösilage som jag har kvar sen i fjol, det är en hel del och det kommer att räcka iaf in i februari om...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: athena
·
A
Foder & Strö Är det någon som vet innehållförteckningen på Kvarnbys pelleterade lucern foder?
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Anna82
·
Foder & Strö Jag förstår inte riktigt hur man räknar ut hur mycket fosforbalans eller vetekli man ska ge om foderstat programet säger : P 11.1...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Zelma
·
L
Foder & Strö var hittar man billig majsolja? går bra med stora fat med) eller ni rekommenderar nåt annat?
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: gloom_
·
Foder & Strö Det gjorde jag i veckan, var spänninade och svårt. fick fundera mycket.:smirk: Finnhäst på 680 kg,sto 9 år. Skulle hon bara gå på hö...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Thora
·
S
Foder & Strö Har fått i uppdrag av stallägaren att göra foderstater till hennes hästar. Hon vill ge mest ensilage som har en kvot på 10.4 höet har...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Superbiddi
·
Foder & Strö jag har ett 5-årigt halvblodssto som är av den kraftigare typen, har inte haft henne så länge och under hennes tid hos mig hittills har...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: CallMeAce
·
E
Foder & Strö Hej! Jag undrar alltså hur länge hästen kan äta av årets höskörd? När börjar hö tappa näringsvärden och bli allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Strajder
·
P
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst 1 kg hackad lusern för att bygga upp hästens ryggmuskulatur. Nu har hon ätit det ca 1 och en halv månad och...
Svar
19
· Visningar
2 042
Senast: svea
·
Foder & Strö Som det står...hur mkt smrp och mj äter era hästar per dag? Vad gör dom för arbete? Ras?
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: Korven
·
D
Foder & Strö Jag har ett 13 årigt fullblodsto som har en 5mån gammal fölunge. Nu har jag har börjat rida och hon är hyffsat igång men hon är så...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Esset
·
R
Foder & Strö Jag gjorde en foderstats beräkning nyss till min isis och fick svaret att foderstaten var bra men det var för mkt protein och för lite...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V