Muskler på burk?

Sv: Muskler på burk?

Självklart måste man se till att hästen får i sig det den behöver. Har själv en häst som behöver en ganska hög kvot för att muskla sig. Därför får han lusernhack upptill höet. Jag försöker även variera träningen så att jag rider och markarbetar ungefär lika mycket.
Visst tappar hästen lite muskler om den inte tränas, men om den rör sig i kuperade hagar och står på en riktig foderstat, så bör den vara ok musklad.

Sv: Muskler på burk?

Detta är saxat från en annan tråd:

"Men jag har hört att alla hästar kan vara fint musklade med rätt foder utan att man behöver rida dit dom."

Ehhh??? :eek:

Tja, om de får bra foder och går ute mycket och rör sig i kuperade hagar kan det väl ligga något i det ;) . Inte tävlingsmusklade, kanske, men gott och väl musklade...

I övrigt i debatten kan jag säga att allt har en funktion, men att alla inte behöver allt... En häst som har svårt att bygga muskler kan mycket väl vara hjälpt av E- vitamintillskott under längre eller kortare perioder, och en äldre häst eller en häst med känsliga leder kan ha hjälp av glucosamin eller liknande, men ingen kan väl tro att man ska träna sin häst genom att mata den med pulver...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka