Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ... varför står inte selenvärdet med i grovfoderanalysen? Och när man räknar ut foderstaten på nätet så går det ju inte att fylla i...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Thera
·
J
Foder & Strö Jag vill börja ge en gammal märr (30 år) protein som tillskott. Hon har aldrig haft fång men däremot kolik på senare år. Börjar bli...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: ConfettiCavat
·
E
Foder & Strö Hej! Jag undrar om grovt hö på något sätt är dåligt/skadligt för hästen? /Marie
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Tora
·
R
Foder & Strö En ponny vi ska köpa har fått M*stangs breed. Någon som vet om gr*anngården kan ta hem detta foder? Detta för att hon byggt muskler, då...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Rio
·
J
Foder & Strö Jag har hört många åsikter om att fodra, före eller efter ridning. Vissa säger att man ska fodra innan man rider eftersom hästen annars...
Svar
11
· Visningar
2 605
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Min häst får fri tillgång på ensilage, analysen på det finns i en annan tråd. Och hon får också ½ kg KRAFFT groov 90, aloe vera, vitlök...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: attempt
·
Foder & Strö Hej på er! Jag har en liten (stor mage) ponny som behöver gå ner i vikt. Har inte alla "hösiffror" i huvudet och vet inte vilka som är...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: sissu
·
Foder & Strö Fast denna gång gäller det havre. Har alltid köpt havre direkt av bönder, men pga av den torra sommaren har "bonnen", som stallägaren...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Dignity
·
J
Foder & Strö Hej, jag har en 5 årig varmblodig travarvalack. Han är väldigt svårfödd och ganska smal. och nu undrar jag om t ex Lusern kan vara bra...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Julle_bull
·
F
Foder & Strö Någon som vet om Kr**ft Grov innehåller korn hittar inte det på deras hemsida...
Svar
4
· Visningar
633
Senast: Fialotta999
·
P
Foder & Strö har bestämt mig för att för första gången försöka mig på att skicka mitt hö på analys. jag är totalt okunnig när det gäller analys men...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Strajder
·
H
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar om de är någon som kan hjälpa mig. De är så att jag har en kallblodskorsning som lätt går upp i vikt. Men jag...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: ang
·
B
Foder & Strö Jag har börjat lucern-hack. Men det är lite dammigt eller.. Kan man ge det i krubban brevid annat kraftfoder som inte är uppblött. Eller...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Jempa
·
Foder & Strö Hur mkt hö brukar ni ge eran häst på vintern? Jag brukar ge min D-ponny sto 8 kg om dagen. Skriv hur mkt hö ni ger plus hur stor...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: Lusselina
·
Foder & Strö Någon som har koll på var man kan köpa höbriketter? Ni kan väl PM:a om man inte får skriva det här. Tack på förhand.
Svar
2
· Visningar
2 779
Senast: elle12
·
B
Foder & Strö SRP 19 !!! MJ 7.1 Ca 1.8 p 1.4 mg 0.8 Har ngn sämre?
Svar
4
· Visningar
957
Senast: cutty
·
Foder & Strö Har provat sätta in mineralerna igen ,miner vit (40g). Inom 8 tim är han kass i magen ,men stabiliseras inom ett dygn då jag tar bort...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hur räknar man ut kvoten mellan smrb/mj? Hittar ingen tråd om detta...:angel: :confused:
Svar
3
· Visningar
693
Senast: ragge
·
Foder & Strö Hur gör ni som fodrar med havre. Om hästen kommer att gå lite lugnare/stå ngn dag, minskar ni på havren då (för de hästar som inte kan...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: kicki71
·
Foder & Strö 1: Jag läste i en foderbok för några år sen och undrar om det jag läste då stämmer nu: havre- och kornkross, stämmer det att efter nån...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Superbiddi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V