Öhh, att man måste ge MSM och Chondroitin för att det ska tas upp? Det är skrönor ja, som folk pratar om. Det finns så mkt myter om det här med glukosamin. Varför tror du Bioglukomin då tex tillverkar ett preparat med glukosamin, men inte med KSN och Chondr?
Alltså, det sägs på en del hålla att man ska använda sulfatet och anda att man ska anv. hydrokloriden. Det sägs att det är BRA att ge glukosamin tillsammans med MSN och Chond för at det tas upp bättre , och det är nog sant. MEN, i alla produkter som säljs så innehåller det väldigt lite av endera ämnet. Så om du ska få den allra bästa effekten så ska du köpa alla 3 produkterna separat då, där det verkligen BARA innehåller EN sak. Som tex på vital horse, som säljer alla preparat separat.
MEN, det är nog ingen som har råd med detta, då det skulle gå på ett antal sköna tusenlappar i månaden.
Jag ger min häst Glucovett men ska kombinera den med Bioglukomin nu istället (som jag gav först) just för att han ska få i sig mer av själva glukosaminet....för glucovet innehåller ju inte så mkt glukosamin faktiskt....
Men men, det där med glukosamin får man nog prova sig fram med varje häst tror jag, med tanke på alla "fakta" som florerar....