Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu när man ska räkna foderstater så är det ju bra om man vet ungefär vad ponnyerna väger. Är det någon som har en ide om följande...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: shampiz
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en ponny som tidigare ägare säger är betäckt i maj-juni och eventuellt dräktig. Hon har gått på bete hela sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Mozarella
·
T
Foder & Strö Min häst är väldigt tjock och har absolut inga muskler efter att ha stått i nästan ett år. Sedan i juni har hon ridits ganska lugnt...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej. Jag måste lägga till mer protein till mitt foder ( hästen).Vilket medel är bäst , vad har ni och vad har ni provat?
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: milly
·
M
Foder & Strö I vårt stall ligger just nu en ensilage bal och bränner!! Ska ta upp detta med stallägaren i morgon bitti men vill ha lite mer kött på...
2
Svar
24
· Visningar
7 630
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge en häst som har svårt att hålla hullet, hö eller hö-/ensilage? Givetvis, givetvis beror det helt på analysen...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: lisen
·
P
Foder & Strö Kan man få lite tankar kring den här höanalysen Utgått från hästberäkningarna: Råprotein 61.3 g/kg Smältbart råprotein 31.3 g/kg...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: pinky
·
Foder & Strö Nu satt jag och läste en hästfocus som jag fick på en clinic... Jag sammanfattar lite åt er: Man säger att vitlök stärker...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 743
Senast: Mozarella
·
Foder & Strö Min häst blir ganska lätt öm i musklerna eller det är väl snarare träningsvärk, brukar släppa med massage, men brukar inte E-vitamin...
Svar
5
· Visningar
2 447
Senast: Sparvoga
·
L
Foder & Strö Jag har för mig att det finns nåt foder som ger hästen "lite extra turbo" eller nå sånt iaf... vad heter det? någon som använder det? är...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: goamarie
·
Foder & Strö Eller denna fråga kanske är individuell precis som med oss människor? Jag har ett 12-årigt sto som varit sjuk en längre tid...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: jenred
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur det funkar?Går det?Har nämligen inte fått tag på nåt hö med lågt energivärde och har nu fått rådet av vet att jag ska...
Svar
3
· Visningar
2 062
Senast: Ylva86
·
L
Foder & Strö Vad har ni för utfodringsrutiner på era hästar? Jag har fått lära mig att det är viktigt att hålla tiderna eftersom hästar är vanedjur...
Svar
19
· Visningar
2 131
Senast: stop
·
C
Foder & Strö Är det någon som har någon kunsap eller erfarenhet av persilja? Jag har hört att det är bra för hosthästar för det öppnar upp...
Svar
7
· Visningar
3 194
Senast: åke
·
J
Foder & Strö Hur lättfuktar man vetekli?? Hehe.. Konstig fråga kanske men läste nånstans att om man hade en häst med "lös" mage skulle man bara ge...
Svar
8
· Visningar
2 250
Senast: Thora
·
Foder & Strö Jag ger ett mineralfoder som innehåller vitaminer. Det som fattas för min häst är järn; han behöver 620 mg enligt uträkning men får bara...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: mirage
·
A
Foder & Strö Jag har ett halvblodssto som har väldigt humör och lite för het ibland. Nu går hon på 3kg Grund och jag har funderat på att bara dra ner...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Arsozah
·
S
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 5 år. Inridningen börjades för ca ett år sedan. Hon var REJÄLT överviktig sommaren 2005. Men under vintern...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: Thora
·
Foder & Strö 7-åringen brukar kunna bli lite knölig i magen under vintern så även nu. De har varit installade knappt en vecka och nu är han lös i...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: veronican
·
J
Foder & Strö Vilka mineraler ger ni era hästar, vilka kan ni rekommendera? :bump:
Svar
3
· Visningar
725
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka