Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö undefined Hej! Är på jakt efter något fabrikat som har sockerfritt lusern märket Krafft har melass i både pellets och strå. Hoppas...
Svar
4
· Visningar
3 087
Senast: Gretha
·
D
Foder & Strö jag har ett kallblodssto som ska ha minst 8 kilo hö om dagen. Vi har inte fått tag på särskilt mkt hö och det är rätt dyrt där vi bor...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Ashira
·
Foder & Strö I stallet har stallägaren tagit analys på gräsmassan som senare blivit pressat til ensilage. Min fråga är hur man ska beräkna vilket...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Intejag
·
Foder & Strö Edel H*ppos som joha*hansson säljer vad tycker ni om det? Köper Avel (inte i Uppsala, nån som vet vad det kostar där?) för 138 kr/25 kg...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Egonson
·
R
Foder & Strö nu äter min häst 3 kg nya kafft groov 125 tänkte byta ut det mot edel avel det är ju ung samma värden eller? edel: MJ 10,3 SMRP 135...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: Inte_Ung
·
G
Foder & Strö Någon som har näringsinnehållet på linfrökaka eller linfröpellets? art köper ni det och var får ni ge per säck? och hur många kilo är...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Gazzan
·
N
Foder & Strö Har ni med hästar börjat ge hö eller ensilage nu trots att ni har gräs kvar i hagarna de går i? Jag började ge hö i början på september...
Svar
14
· Visningar
2 268
Senast: Myy
·
P
Foder & Strö Har en matglad 8 årig vbl valack.Han ÄLSKAR mat. Hela hans värld kretsar kring mat och han blir helt odräglig om han inte får mat han...
Svar
19
· Visningar
1 466
Senast: pompelina
·
N
Foder & Strö Hej, hur gör ni, ger ni era hästar selen tillskott eller inte? Jag menar, visst behöver de nästan alltid lite extra selen, men jag...
Svar
17
· Visningar
3 686
Senast: Ciazon
·
Foder & Strö Någon som jämfört foderstatsberäkningarna på Lantbruksuniversitets hästsidor med andra program? Enkelt test visar i alla fall att man...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Ändrar ni ngt i era hästars foderstater inför en tävling/på tävlingsdagen/dagen efter tävling? Isf på vilket sätt/vad? Berätta...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: mippan
·
Foder & Strö Jag hade tänkt räkna ut en foderstat till hästarna på stallet, men jag har inte möjlighet att få fodret analyserat för att veta...
Svar
13
· Visningar
1 642
Senast: mumrikan
·
T
Foder & Strö Veterinären sa att vi ska ge shettisen kli för att hålla magen igång på den.Då undrar jag hur mkt man ska ge den? Är det någon som vet?
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: axel
·
Foder & Strö Ett hö som har ett proteinvärde på strax över 80, är det för högt? Hur ska man tänka när man gör foderstat på ett sånt hö?
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hur mkt ger ni era 1 åringar av halvblods, fullblods eller varmblods typ. Min får fri till gång på hö, äter ca 10-14 kilo per dag. Sen...
Svar
7
· Visningar
888
Svar
21
· Visningar
1 903
Senast: Tjalfe
·
L
Foder & Strö Hej! Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö?? Hälsningar Lillemim
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Lillemim
·
Foder & Strö Vad ger ni era föl för kraftfoder?
Svar
10
· Visningar
1 264
Senast: Qbaby
·
L
Foder & Strö är det farligt för en häst att äta jätte mkt halm? kan man byta ut lite av högivan mot halm till en fet häst?
Svar
3
· Visningar
748
Senast: pinky
·
G
Foder & Strö Ja vad har ni för kraftfoder till era hästar? Och glöm nu INTE att skriva ut pris vad fodret kostar per säck och hur många kilo det är...
Svar
17
· Visningar
1 470
Senast: Gazzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka