Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ställer en liten följd fråga bara..
måste man blött lägga hackad lucern med? några i mitt stall påstår det.. jag gör inte det?
och hur mycket är ett kilo hack i liter?
tusen tack!
oj 7 liter! de står att man skall ge mekllan 1-4 kilo ( har jag för mig)
på balen.. så om jag ser två fullproppade liter mått får han ca 0,5 kilo bara då?
Jag gav min häst lusern under en vinter för ca 10 år sedan, men han hade kolik flera gånger den vintern och fick t.o.m. stå på klinik. Har sedan dess inte vågat prova igen eftersom han inte haft kolik sedan dess. Kan det vara så att det var lusernen han inte tålde?
uscha..det låter INTE kul.. hoppas int emin lilla plutt blir sådan..
han fick pelelts hels förra vintern men vill ge hack nu istället för de ser godare ut plus att krubban och boxväggen blev så smutsigt av pelletsarna...
Till lundborg: Jag gav honom lusernen uppblött. Skulle egentligen vilja ge lusern igen eftersom mina båda hästar är till åren komna och vill naturligtvis inte att de ska falla ur för mycket.:smirk:
Lånar knapp.. jag ger kvarnby luzern och är supernöjd.Det går FORT att svälla och hästen bara älsakr det och går fort upp i vikt och lägger på sig ett fint hull.Musklar på sig fint.
Ekonomi & Juridik Nej jag tror inte det går att få ekonomisk bärighet i det, om ni skall bygga upp nytt på en tom markbit. Ligger det nära storstad kan ni...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.