B
Berecca
Ja.. Det var det jag menade..! Att jag äntligen fick lite uppbackning.. Sorry om du trodde att det var mot dig Satt på jobbet och borde egentligen gjort annant!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har missuppfattat mig.
Jag menar inte att en häst på lösdrift behöver mer än en häst i hård träning.
Jag säger att vid kall yttertemperatur ökar energiåtgången. En häst som vistas i kyla får alltså ett högre energibehov än när den vistas i värme.
Om hästen i lösdriften sedan behöver mer eller mindre än en annan häst i träning var inte vad jag ville kommentera.
Jag har sagt: Vid kyla ökar energibehovet.
Du misstolkade detta som någon slags kritik, vilket inte var avsikten.
En sak till.. 1,2*520=6,24kg hö... Detta innebär att du bråkar över att min häst får 0,24kg hö förlite om dan.
*Suck*
Någontig är det ialla fall som gör att min häst ser så mycket fräshare ut nu än när jag fick honom... Kan det kanske vara så att hans foderstat passar just honom och hans behov?! Ni ska inte tro att jag bara på måfå har höftat ihop en foderstat till honom....
Det få hästägare vet om är att när en häst går på stor mängd grovfoder så får de en större blindtarmsvolym, vilket ser ut som bukighet i vilande tillstånd, varvid hästägarna tror sina hästar e tjocka Dock när en häst är i arbete pressar bukmuskelaturen upp/ihop blindtarmen varvid hästarna ser lika slimmade ut som vilken häst som helst! Detta är något som väldigt få vet om i detta avlånga land...