Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mat till dräktigt sto. Kompisens sto är dräktigt, och går på bete av "tamare" sort. Plus att hon äter idag ca 1/2 kg Krafft Grund, jag...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: queenie
·
K
Foder & Strö Om man vill utfodra en shettis och ett dräktigt islandssto som går tillsammans en hel vinter i en lösdrift, hur löser man det praktiskt...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Boj
·
Foder & Strö Det är så att våran tredje box, den s.k höboxen, ska bli en hästbox till hösten. De innebär att allt korn, havre och betfor måste...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Fick mitt analyssvar idag! Jag kan inte komma ihåg om jag ska använda siffrorna för kg foder eller kg torrsubstans när jag räknar ut...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: DavidS
·
O
Foder & Strö Vissa säger att höet måste lagras ett tag innan man får fodra med det. I så fall skulle jag vilja veta varför? Och hur länge ska det...
2
Svar
20
· Visningar
3 286
Senast: mahlmt
·
N
Foder & Strö Varför får man inte ge hästarna klippt gräs egentligen? Vi diskuterade det i stallet igår och alla var överrens om att man sedan liten...
2
Svar
26
· Visningar
3 700
Senast: Nikita4evR
·
T
Foder & Strö vad kostar eran häst i matväg, och vad har ni för häst?
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Salonikel
·
Foder & Strö Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan... Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
Svar
6
· Visningar
838
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Vi har fått det mesta av vårt hö, jättefint. MEN, en annan vi brukar köpa av har inte börjat slå än, och nu när man tittar på TIMOTEJEN...
Svar
15
· Visningar
1 466
Senast: krocket
·
Foder & Strö Har sett detta på ett par fåtal ställen. Varför har de sådana? Och vad är det för 'speciellt' med dessa? :bow:
Svar
10
· Visningar
18 901
·
N
Foder & Strö När sår man vall? Kan man göra det på hösten eller måste man göra det på våren?
Svar
3
· Visningar
1 656
·
L
Foder & Strö Mina hästar är väldigt lättfödda och det hö jag använt har nog varit i kraftigaste laget.Jag måste nu försöka få tag på ett hö med lägre...
2
Svar
22
· Visningar
1 756
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö I senaste hästfynd läste jag om olika foder som hade hjälpt vid bantning av hästar, typ. Det som nämdes var ex. Basiblock, Alger, st...
2
Svar
30
· Visningar
2 339
Foder & Strö Panik!!! Har precis fått analysen på vårt hö, 7,3MJ o 33g smältbart prot. per kg hö. Jag hade "räknat" med minst 50g. Eftersom hästarna...
Svar
18
· Visningar
2 965
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Visst finns det någon ört/ämne som ska "lugna" nerverna? Mitt ena sto kan ibland stirra upp sig något kopiöst och nu idag så flög jag...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Sunnyann
·
T
Foder & Strö Nu har jag lagt av med att rida p.g.a dåliga knän.. Men jag vill fortfarande ha häst,så nu har jag bestämt mig för att skaffa en...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: ishbel
·
T
Foder & Strö Jag har funderat på dethär med mossa länge och nu undrar jag om det finns mycket näring i i den? Jag anntar att det nästan inte finns...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Koppen
·
S
Foder & Strö Hej mitt 4åriga sto har fått ca 4a kolkanfall sen slutet av maj till senast igår,honn går på bete.Dom har varit mkt lindriga,har gått...
Svar
19
· Visningar
2 214
Senast: samuel
·
S
Foder & Strö ;) Har en hyrhäst nu (bara 12 dagar kvar :cry: ) och jag har lite frågor. Han har fint bete och rids, står i hagen nätter och mycket...
2
Svar
21
· Visningar
1 743
Senast: Sandra_93
·
Foder & Strö Har funderat på detta med mineraler. Vi har inte så mycket mark och hästarna får ofta byta hagar så att de nerbetade får vila några...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Ireland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka