Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Jag har ett 8 årigt halvblodssto som just nu äter Fibergi Bas, ett foder som jag tycker mycket om, men som hon går upp för mkt av då det...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö jag är så dålig på det här med vad jag ska ge min häst för foder för att han ska få vad han behöver..:( han är en fjording valack på 14...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: gloom_
·
Foder & Strö Tittade på fibergis hemsida och blev posetivt överraskad! Det står: "Analyserat hö/ensilage är en förutsättning för att kunna...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: anniequarters
·
N
Foder & Strö Tänkte ge pålle kiselgur då en hagkompis ätit upp halva manen:mad: Läste på halvkilosburken att den skulle räcka i typ 80 dagar. men...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Finns det? Alltså i samma form som de fyrkantiga saltstenarna med hål i. Min shettis tror att mineralbaljan är någon form av leksak...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Trissa
·
C
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar ett foder som heter Betamix? Det finns 3olika sorter, Normal och det är ett komplett fullfoder...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Carolrita
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni om Mustang fodret som har kommit o funnits på markande ca 3 år ???
Svar
13
· Visningar
1 218
Senast: Carolrita
·
L
Foder & Strö Någon som vet var det finns att köpa? Verkar som svenska foder ska sluta med det eftersom det är bortplockat från hemsidan och så?
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Looser
·
B
Foder & Strö Har letat i trådarna men inte hittat någon som ger svar på min fundering :confused: . Har två islandsston (det ena lättfött det andra...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Korven
·
F
Foder & Strö Finns det ett kraftfoder som ger mycket energi men har lite stärkelse? :confused:
Svar
10
· Visningar
907
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Jag tänkte kolla med er som kan detta med värden på Hösilage. Letar efter ca 13 ton. Men är dålig på detta med värden. Har en...
Svar
5
· Visningar
740
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Ja, tips på sådant, eller något som är så gott att hon skiter i medicinsmaken? Hästj*veln har tvärvägrat äta sin mat i snart en veckas...
Svar
19
· Visningar
1 505
S
Foder & Strö Orkar inte plöja igenom alla gamla trådar för att hitta mitt svar utan skriver en ny tråd med en gång. Har för mig att jag läst något...
Svar
17
· Visningar
1 979
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Fick idag reda på att min stallbonde i år inte kommer göra något hö utan istället göra hösilage. Nu till min fundering...Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö Kompisens häst ska stå inne halva dygnet och i hage andra halvan pga svullet ben. Nu är det så att det verkar nästan omöjligt att få tag...
Svar
2
· Visningar
819
·
Foder & Strö Håller på att snoka runt lite på olika fodersidor, men kan ju fråga här också. Jag är på jakt efter ett "medelfoder" (har ett hö med ca...
2
Svar
26
· Visningar
1 669
Senast: sissu
·
L
Foder & Strö Hur mycket minskar värderna på ett hö som är ett år gammalt? Skulle ni ge det till eran häst? Varför? Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
769
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Om och var kan man få tag på ört och blomfröblandningar att så tillsammmans med det vanliga gräset när man skall så nya...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: BoosDollarGirl
·
T
Foder & Strö Min fråga är helt enkelt: Hur mycket brukar era analysvärden skilja sig på samma vall från år till år? Och om det har skiljt mycket; vet...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Jag ger min islandshäst 5 dl torr betfor (blötlägger) 4 dl hel havre till kvällen och 5 dl hel havre på morgonen. Hö ger jag tre givor...
Svar
5
· Visningar
1 077
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka