Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö hej! jag funderar på att byta till åsebro foder (Winner). Jag har sett att det finns men eller utan svart havre. Vad är det för...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Svea_ox
·
L
Foder & Strö Hej hej! Tänkte bara höra med er vad erat foder för era hästar kostar per månad... Hästköp är inte långt ifrån men jag vill gärna veta...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Linda.B
·
P
Foder & Strö Någon som fodrar med havens? Bra eller dåligt? :bump:
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Mina två hästar ( en 3 åring och en 12 åring) som går på bete och inte rids utan bara latar sig. Har blivit tvugna att gå i en hagen i...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Sanette
·
Foder & Strö kompisen fodrar sina hästar med Normal mineraler (tror det heter så) en orange säck med en kossa på farmsidan, köper det på granngården...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Tacitus
·
L
Foder & Strö Ska blanda fjolårshö med årets hö när vintern kommer pga.att mina har så lätt att lägga på sig.Brukar det vara lägre pris för...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: pinky
·
Q
Foder & Strö Vad ska man göra om man har en häst som blir smällfet?!?! Jag vill att han ska gå på bete och det gör han också, men han blir...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: tgd
·
E
Foder & Strö I vinter tänkte jag att min häst skulle få linfrökaka på grund av att hon är svårfödd. Hur mkt linfrö kan man ge om dagen elr per...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Havregryn
·
L
Foder & Strö Min häst behöver få lite energi nu på sommaren om han ska ut o träna kondis! Men vad kan jag ge? Han fungerar inte så bra på havre...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: Maran
·
T
Foder & Strö Har sett att häsar får gräsklipp från trädgården. Kan det verkligen vara bra? Dessa unghästar får dessutom hö och äter det gräs som...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 911
Senast: klara77
·
Foder & Strö Min herre är väldigt förtjust i att smaska lera! Står hellre och gör en fin grop brevid mineralbaljan och saltstenen och slickar/tuggar...
Svar
14
· Visningar
3 808
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med foder. Jag har en 6 årig halvblodsvalak hemma som är lite tunn pga undrnäring hos förra som hade honom. Han...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Sazalamel
·
S
Foder & Strö Hejsan allihopa. I år lär bli första gången idéen om sommarhäst faktiskt genomförs. Så om allt nu går som det är tänkt så kommer jag...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Ellinor *
·
Foder & Strö Är det någon som vet om värdet sjunker på hö till våren och med ungefär hur mycket? Jag har precis bytt leverantör och skickade in till...
2
Svar
21
· Visningar
2 430
Senast: 95johsv
·
C
Foder & Strö Hur länge håller ensilage? Det är skördat förra hösten,alltså det hästarna ätit under vinter och vår,det är några balar kvar,ca 7...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: lundsbo
·
F
Foder & Strö Ja sorry alltsâ men här är jag igen med mitt foderdilemma( vad ska dom äta när dom flyttar tilll Sverige) Har kollat runt och kommit...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: fnorr
·
Foder & Strö Har sått i vall i betet hemma men har fått upp fläckvis någonting som liknar dvärgraps. Problemet är att bladen är sticksigare &...
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: Spirit
·
S
Foder & Strö Min femåriga fullblodsvallack skadade sig i april och blev stående på boxvila i ca 1 månad.Han har tappat i princip alla muskler han...
Svar
4
· Visningar
767
Foder & Strö Jag tycker att jag har rätt bra kläm på detta med foder och foderstater, men nu blev jag en smula förvirrad... Har ett sto som är i...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Antiqua
·
S
  • Låst
Foder & Strö Hästen har börjat slicka min hy, antar att hon vill ha salt! Ska jag hänga in en sådan gigantisk saltsten så alla kan komma åt? Har inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 793
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka