Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oki vad kul!!! Hur länge sen var det då? Vet du ngt mer om henne? Men en häst ska väl ändå inte va så mager att bröstkorgsbenen står ut?martha skrev:Hihi...nu har jag också listat ut vem det är...och hör o häpna...min "Inneboende" vet vem "Dagny" är......han har haft kontakt med henne irl och han säger att hon var inte så mager då iallafall.....
Oki!! Jo hon verkar vara en trevlig häst.. Snäll o go är hon!! Fast jag tycker hennes hovar ser fina ut,hovslagaren kommer nästa vecka så vi får väl se vad hon säger!! Nee Gunilla berätta att Dagny stod på ett ställe nyligen där dom hade dåligt grovfoder o alla hästarna tunna ur på det stallet o dom flytta därifrån för 4 veckor sen!! Så det spelar juh in så klart!! Nu går hon i hagen o har fri tillgång till hösilage!! Hoppas hon lägger på sej snart så man kan börja rida henne snart!! Ska börja från marken först o främst.. Longering o sånt!! Tack för inf jag fick av dej!!!martha skrev:Nej , jag vet inget, men hon blev iallafall riden och var en trevlig häst, dåliga hovar har hon tydligen och det är väl hennes största problem vad jag fattade det som, detta var för ett par månader sen och då var hon inte mager enl honom iallafall....dom kallade henne för Dagny
martha skrev:Mack Lobell har två godkända avkommor som är avelshingstar, Dream Lover o Easy Lover, kollade nåt som liknade "mowa" och sen ägaren till den bodde i Arvika
Ida_79 skrev:Hämtade min nya häst i Måndags på Mantorp,där jag möte upp hästen Mowa som hon kallas!! Hon har åkt ända från Arvika!! Men vilket benrangel som gick ur transporten!! Alla revben syns,insjunken Överallt.. Men massvis av muskler då hon gått i stenhårdt travträning!! Så nu blir de o Proppa hästen full med mat!! Vad tror ni om denna foderstat?
Hösilage fri tillgång
Hippo basic 1½ Kg
Kornkross 1 kg
Krafft olja 2 dl o dagen
B-vitamin 30 ml o dagen
Hur börja ni skola om era travare till ridhästar? Hon har en fin stam dessutom måste skryta lite.. Farfar heter Mack Lobell
Hejsan!! Iomed att hon bode såå långt bort så köpte jag henne utan o titta på henne!! Fick se bilder på henne men dom var tagna förra året.. Då var hon mkt fin i hull mm..lsz skrev:Hur såg hon ut när ni tittade på henne ? Du köpte väl inte hästen "osedd" ?
Jag har ägt o ridit travare sen ca 10 år tillbax!! Vet hur man skolar om dom men skulle vilja ha lite tips från andra!! Lite det så denna tråden oxå går ut på!!älgen skrev:Det var därför jag skrev i mitt allmäna inlägg....
vet inte vad trådskaparen har för erfarenhet av travare
Alla kan ju inte ha sysslat med travare innan...
Ida_79 skrev:Klart hon var mager innan hon gick på transporten!!
I det här fallet så sa ägaren att hon var mager innan hon gick på transporten samma dag!! Under resan åt hon 5 kg hö o drack vatten 2 gånger på 4 timmar!!!Bibi skrev:Det är inte alls självklart. Min häst åkte långt till mig förra året. Jag hade varit nere och provridit veckan innan, då var hon inte mager. Men när hon kom var hon ursmal, insjunken och hon såg hemsk ut!! Transporterna tar mer än vad man tror..