Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hejsan! Jag har hört och läst att det är bra att ge hästar linfrö. Men vart får man tag på det i större förpakningar än de som finns i...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag har hört att betfor kan vara rent skadligt för njurar på hästen, är det någon som hört det och varför...hörde det av någon...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: ragge
·
W
Foder & Strö Tänkte börja använda det till mina pållar. Ni som använder det märker ni nån skillnad? Hur mkt behöver man ge per dag till en shettis...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: woffihaa
·
R
Foder & Strö Vad är bra att ge i foder/vilken mängd, till en liten häst på 150cm som går på riktbete och rids? Just nu står den på betfor, havre, hö...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Revontuli
·
L
Foder & Strö Har satt min häst i hårdträning i syfte att bygga muskelmassa efter en tids viloperiod. Han får Groov, betfor med linfröolja efter...
Svar
1
· Visningar
612
·
Foder & Strö Hur e de om man ska fodra med BOVETE KROSS, ska de kokas till gröt å sen ge till hästen eller kan man bara ge det som det är :confused...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Nicke
·
H
Foder & Strö vad kan hästen ha för sorts brist vid mugg? mina stackars kusar fick mugg båda två för ett tag sen, som jag trodde berodde på slask och...
2
Svar
22
· Visningar
5 033
Senast: gloom_
·
Foder & Strö Hejsan! Undrar om det är någon som har en aning om hur jag skall kunna räkna ut en foderstat under sommaren då hästarna går på bete...
2
Svar
22
· Visningar
3 257
Senast: milly
·
N
Foder & Strö Fick tips om dynavena fodret när jag skrev en tråd om min pålle som förmodligen har fått i sig sand och vägrar äta loppfrö. hur som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 903
T
Foder & Strö Vår ponny arab/newforest har fått ponnykrafft i ökade doser och har blivit "helknas", ser spöken överallt, tittar på allt - hinder är...
Svar
4
· Visningar
686
·
D
Foder & Strö Hur länge håller sig den? Den jag köpte är en vit plastsäck med en liten etikett där det står Linfrökaka men inget mer, ingen hållbarhet...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Prick
·
Foder & Strö Ja, vad gör ni med hästarna om de inte ska släppas på bete i år? Låter ni de gå i vinterhagen? Flyttar ni dom till en annan hage...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: istappen
·
Foder & Strö Tänkte höra vad ni har för åsikter. Har ett dräktigt sto som ska föla ganska sent skulle vilja släppa henne på bete.Min fråga är ang...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: BIMM
·
M
Foder & Strö Vart får man tag på det. Kan granngården ha det tro?
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: marina w
·
E
Foder & Strö JAG HAR EN LITEN FRÅGA,VAD ÄR SKILLANDE PÅ KROSSAD HAVRE O HEL HAVRE?? jO,JAG FATTAR JU ATT DE SER OLIKA UT HAHA MEN RENT NÄRINGS...
Svar
4
· Visningar
813
M
Foder & Strö Funderar på att låta även tävlingsponnyn gå på bete i år men han har lätt för att lägga på sig. Hur mycket får dom egentligen i sig på...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Modest
·
Foder & Strö När hästen blir gammal och tänderna utnötta hur utfodrar man hästen bäst då? När höet blivit litet svårt att tugga de grova delarna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 923
Senast: Luna10
·
Foder & Strö Diskuterade detta med en jag känner o hon menade att hennes hästar blev lösa i magen av att äta blötlagt krafftfoder?! Jag förstår...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: Pissenisse
·
Foder & Strö är det någon som använder/ har använt enzion? hur tycker ni att det fungerar? under hur lång tid gav ni det?
Svar
2
· Visningar
870
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Någon här som ger hästen glucovett? Fungerar det bra? Det innehåller ju msm, glucosamin och kondriotin... Vad har ni betalat för detta...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur