Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Japp, Sally blir bara fetare och fetare. Räknade hur mycket protein/mj hon fick och jag blev väldigt irriterad och frustrerad, hur ska...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Någon som ger sin häst fodret Marstall. jag köpte havrefri sådan. lite osäker, om man ska komletera med något?? kan ni hjälpa mej snälla
Svar
4
· Visningar
936
Senast: skogersson
·
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av "lutad" dvs ammoniakbehandlad halm? Eftersom jag gett upp hoppet om bra halm, så börjar jag snegla på denna...
Svar
3
· Visningar
1 823
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Den ÄR inte matematiskt korrekt... Hur använder ni den? 0.5*(hästens vikt i kilo upphöjt i 0.75) Mig veterligt kan man inte...
Svar
17
· Visningar
1 803
Senast: Mustang
·
M
Foder & Strö Ja som rubriken lyder, vaccinerar ni?? Är det grundvaccination på den med? eller bara en spruta? Hur stor är eg. risken har hört att de...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 798
Senast: neywaz
·
Foder & Strö Vissa av balarna av hösilage i stallet jag står i innehåller vita fläckar som liksom har klistrat ihop sig . Vissa vita fläckar är...
Svar
5
· Visningar
2 998
Senast: CallMeAce
·
F
Foder & Strö Vi har ett shettissto som är dräktig och har föl vid sidan (född i sep). Hon har haft problem med fång men inte denna sommar. Saken är...
Svar
17
· Visningar
1 509
Senast: milly
·
8
Foder & Strö Jag undrar lite om tokosel. Hur viktigt är det egentligen att hästen får det en gång i veckan? Mina islandshästar får det, men nu är det...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Behöver komplettera min hästs foderstat med selen. Förslag på var/märke man kan köpa?
2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: Ireland
·
Foder & Strö Någon som har bra tips på hur man kan "banta" en överviktig fjording/islandskorsning som blir tjock av precis allt? Just nu får han 5 kg...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 933
Senast: Coffeaclub
·
C
Foder & Strö hej! ja du läste rätt! undrar bara om jag är ensam om att ha en häst(hamsterkorsning?) som behöver haklapp när hon äter kraftfoder...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: CorallaLover
·
F
Foder & Strö jag behöver akuta råd om bantning... Det är så att för några år sedan hade jag och nårra mer hand om en fjording (av den grövre typen)...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: LindavCindy
·
L
Foder & Strö Hej allesamans! Det är nämligen så att min lilla ponny är lite kräsen bland hästgodiset som finnas att välja mellan i afärn. Så nu...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: LindavCindy
·
L
Foder & Strö Nu när vi tar in en dags åtgång ensilage så har det kommit in en massa flugor, småflugor, lite större an bananflugor. Själv har jag...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Ger du B-vitamin? Varför? Alt varför inte? Vilket B-vitamin preparat använder du? Pris?
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: ulle.j
·
C
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag har ett varmblod på 535Kg och en shettis på ?? hon är lite rund.:angel: Vi fick ju...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: wrangler
·
F
Foder & Strö Erfarenheter? Resultat? Framförallt av Energy Booster. De låter seriösa och har rimliga priser men jag har nästan aldrig träffat någon...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: mellberg
·
L
Foder & Strö Nu äntligen har jag fått fram analyspåsen för grovfodret, men det är lite skillnad på priset på analyserna.. jag som har unghästar...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Love_energy
·
Foder & Strö Det är så många som missförstår syftet med att räkna ut foderstat. Jag ska försöka att förklara lite bättre... För det första - de...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 657
T
Foder & Strö Jag skulle behöva några råd vad gäller foder. Min åsna är jätte smal, (man kan känna revbenen).:( Men han är pigg "som en mört" och...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: tjiir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund
  • Småhunds ägare