Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Gärna rena fakta nu tack! Jag har hört att korn inte är ett särskilt bra fodermedel till häst. En person i min närhet menar att hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 589
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Vad tror ni kan vara lämpligt att ha för energi/proteinkvot till ett 24 årigt halvblodssto som tappat massor av muskler senaste...
Svar
8
· Visningar
1 827
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Hur gör ni när två hästar i samma hage ska ha olika mängd hö? Den ena hästen kräver dubbelt så mycket hö som den andra. Har ni nå bra...
Svar
6
· Visningar
1 122
Foder & Strö Är det någon som har provat svavelpulver till sin häst mot krämpor t.ex? Man blandar pulvret med vatten och ger hästen. Ni som har...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: linafina
·
Foder & Strö Jag är rädd att jag ger för mycket fosfor i maten pga ganska mycket havre och lite soja pga dåligt protein i höet. Jag ger lusern också...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Vad blir kg priset inkl frakt? Smrp/mj per kg foder?
Svar
1
· Visningar
886
Senast: No1
·
Foder & Strö Lite rörigt i mitt huvud nu. Många fodrar med luzern, varför? Har alla så dåligt grovfoder? Eller är det lättare för hästen att...
Svar
5
· Visningar
821
G
Foder & Strö Hej Undrar vilket foder som gör sig bäst för en 03a? Hur mycket grovfoder bör de få i sig under utbildningen? Bra mineraler att...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: Gibben
·
Foder & Strö Hur är det med foderstater egentligen? Går man efter det även om man har en lättfödd kontra svårfödd häst? Min är svårfödd och faller...
Svar
6
· Visningar
734
Senast: lillapollenbollen
·
A
Foder & Strö Hej Jag har nog ett problem som alla tar upp här men jag måste i alla fall fråga Jag har en varmblodsvallack på 10 år 1,71 cm Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 572
L
Foder & Strö Hej! Jag har en D-ponny på 12 år som har väldigt lätt att lägga på hullet. Just nu äter han ett helfoder som heter Baileys "musli"...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: veronican
·
C
Foder & Strö Hur gör man när man analyserar hö och vad ska värdena ligga på? Vad är bra och vad är dåligt hö? Jag är en ponnymamma som aldrig hållt...
Svar
15
· Visningar
2 559
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Jag har köpt ett varmblod efter Indus som står i träning nu... jag ger henne ca 5-6 kg hel havre plus ca 1 kg fibergi om dagen. Fibergi...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: milly
·
Foder & Strö Något lämpligt foder? Får inte vara för kraftigt pga måttlig motion.
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: jannica
·
Foder & Strö Hur fungerar ett hösilage på endast Rajgräs? Blir det inte en väldigt hög sockerhalt? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
3 465
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Hur mkt lusern kan man ge på en gång utan risk för problem med tex kolik? Min gamling har i ett par år haft svårt att hålla hullet och...
2
Svar
31
· Visningar
3 017
Senast: kullerbytta
·
Foder & Strö Hur snabbt minskar vitamininehållet i inplastat grovfoder? Ska ju vara syrefattig miljö så de borde inte kunna försvinna...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Ponnyn MÅSTE få upp hullet nu, helst genast :crazy: Hur ska jag göra? Idag står han på 75 MJ och 450gram smrp. En D-ponny, snart 20...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö OMG :eek: se hur min lilla stackars Polly såg ut när jag ännu inte lärt mig inenbörden av korrekt foderstat och analys. :o :crazy...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 877
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö ... till hästar. Jag borde veta detta eftersom jag ju ändå gått hästlinje & där bl.a läste om foder :angel: Men, jag kan inte för...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter
  • Mata småfåglarna