Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Vad blir konsekvenserna om man har för låg Ca/Mg kvot?
Svar
3
· Visningar
942
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag sliter mitt hår här när jag försöker hjälpa min syster att ge en bra foderstat till sin häst. Hästen är 20 år, normalfödd, kallblod...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Glimten
·
Foder & Strö Nu har jag fått analysen på vårt ensilage, jag är ju inte alls så insatt på sånt här, vet inte ens var jag hittar program att räkan ut...
Svar
11
· Visningar
1 118
Foder & Strö kan någon som kan detta med foder lära mig!! jag fattar inte varför folk trycker i sina pållar mängder med rapsolja och foderolja och...
2
Svar
22
· Visningar
2 075
Senast: trip
·
Foder & Strö Fullblodet har lyckats skaffa sig själv en veckas boxvila. Och nu slåss jag med samvetet och grunnar febrilt över pest eller kolera...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 672
Senast: Jane_Done
·
C
Foder & Strö Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan smrp för nöt kreatur och smrp för häst? Jag fick en kopia på analys rapporten där...
Svar
1
· Visningar
737
S
Foder & Strö Hej Söker just nu hösilage i mindre balar p g a mögligt torrhö :( En producent jag pratade med kan pressa 35kg balar men gör det...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Strajder
·
H
Foder & Strö Min häst är kroniskt lös i magen. Inte så det rinner men det bli inga direkta "kottar", om jag säger så. Är det någon som har tips på...
2
Svar
23
· Visningar
2 277
Senast: lundborg
·
J
Foder & Strö Vad kan jag göra, är det normalt? Mitt hö ligger under tak m.m. men ändå så mögglar det på yttersta lagret. inne i balen är det bra...
Svar
9
· Visningar
1 355
Y
Foder & Strö Hej har en väldigt svår fånghäst.:( Hon får nu bara halm och ensilage och hon tränas inte mkt för att hon är gammal. Hon är ett...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: milly
·
Foder & Strö Frågan som rubriken lyder, hur mycket grovfoder (och med vilket TS) äter era hästar under 'natten'? Och jag menar alltså hur mycket de...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Foder & Strö Analys av hösilaget: TS 43% Sm rp 45 g/kg Energi 4.2 MJ/kg Treåringen växer och för att täcka proteinbehovet kom jag fram till...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Sock
·
Foder & Strö För ca 100%år sedan hörde jag av en gammal hästkarl att hästar som äter murkna trän och stockar kan ha fosfor brist. Finns det någon...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Galapago
·
Foder & Strö Ger min pålla betfor på kvällen, blötlägger naturligtvis,o brukar lägga i morötter i kvällshinken oxå. Nu har en kompis sagt att det...
Svar
5
· Visningar
1 869
Senast: Galapago
·
N
Foder & Strö Är loppfrö samma sak som psylliumfrö? Ger man dom torrt, eller blötläggs de? Hur mycket ger ni?
Svar
14
· Visningar
2 416
Senast: mul
·
L
Foder & Strö Är det ngn som vet hur länge man bör koka kornet?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag har bara det gamla foderhäftet från SLU (från -98 eller nåt). Är det någon som kan tala om för mig VAD i det som är utbytt eller...
Svar
7
· Visningar
687
B
Foder & Strö Har alltid hört att hästarna inte blir tjocka av betfor utan att det bara ger energi. Stämmer detta ? Det är ju bara socker , så man...
Svar
8
· Visningar
1 082
·
Foder & Strö Gör ni det? Jag har analys på höet och jag får ingenting att stämma, det skulle i så fall vara kalcium/fosfor kvoten - den är ok enligt...
Svar
2
· Visningar
765
·
W
Foder & Strö Någon som ger det till sina hästar? Funderar på å köpa det till mina. Visserligen ganska dyrt per kg men det håller väl bättre än...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: Mierna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka