Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min häst svettas väldigt mycket sommartid!! Förra sommaren gav jag honom extra salt, vanligt salt, men fick tips av en stallet om...
2
Svar
34
· Visningar
3 021
Senast: GloriaOrion
·
Foder & Strö Varför innehåller det otroligt lite fosfor?! Grovfoder innehåller normalt sett ca 1-2g fosfor per kg/foder och ca 2-3g kalcium. Då blir...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hur stort energi och protein tillägg gör man för en växande häst (3,5-4år)? Låter det lämpligt att fodra med 8kg hö och 150g soja...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har ett ensilage som ligger högt, 92 smältbart protein, men bara 7 på MJ. I vått skick. Äter 7 kg per dag. Min hästs behov är drygt...
Svar
18
· Visningar
2 009
Senast: HelenaHandberg
·
Z
Foder & Strö Hej, har arrenderat mer mark, som har mycket dåligt bete och jag har inte en aning om hur eller vad jag ska göra för att bättra på den...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: ameo
·
8
Foder & Strö Vad ska jag göra för att få min häst att lägga på hull? Hon är rätt så fin nu,men vill att hon ska gå upp mer,för hon är fortfarande för...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: 89madde89
·
S
Foder & Strö Nån som kan rada upp vilka kvoter man normalt ska gå efter på en vuxen häst (gränsvärden, optimala värden) och vilka förändringar man...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 13 år. Hon är lättfödd, går väldigt lätt upp i vikt. Just nu har jag fått henne ganska fin kroppen och hon...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Hej. Sitter och håller på med foderstaterna, men ser att jag har glömt att väga mineralerna. Är det någon som vet vad 1 dl...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Molekyl
·
Foder & Strö Jag behöver tips till en häst som inte gillar havre och betfor, soja eller lusern. Och hon är tunn och behöver det! Som väl är gillar...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Har fått min analys och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta:crazy: Men hur tyder jag det?Det är ju ett fält där det står per kg...
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: Mynta2
·
Z
Foder & Strö Jag har ej analyserat hö frå årets skörd (ekologiskt). Är 1.5 kg krossad havre och ett halvt kg krossad korn för mycket för ett travföl...
Svar
7
· Visningar
776
Senast: ameo
·
J
Foder & Strö Hon har blivit mycket bättre i magen:bump: . Tack för de råd jag fick. Själv hade jag aldrig hört talas om fröhalm innan jag fick rådet...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Tussilago
·
T
Foder & Strö Jag har blivit rekommenderad av vet. att ge fiskolja till min häst för de goda omega-3 skull. Fick en hemsida från norge att beställa...
2
Svar
27
· Visningar
6 702
Senast: ang
·
Foder & Strö HEJ, jag håller på att laborera med min foderstat till ett D-ponny sto. Tar bort och lägger till och får då såklart olika värden, men...
Svar
6
· Visningar
965
Foder & Strö Vårat hösilage har värdena: ts68, MJ9, smb.rp 108!!! Kan man ändå ge dom som behöver lägre kvot lite olja(dom som behöver gå upp i...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: Booloogna_
·
V
Foder & Strö http://aftonbladet.se/sport/ridsport/foder/vitlok.html :eek: Jag som alltid gett vitlök till min pålla, kan det verkligen vara farligt?
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Booloogna_
·
Foder & Strö Kan man ha ett hö som är för bra ??? Tycker att det bara borde vara att lägga om foderstaten om höet är bättre än väntat.. Är jag...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: pinky
·
Foder & Strö Finns någonstans där man kan läsa om vad man ska tänka på när man ska slå eget hö?
Svar
2
· Visningar
3 356
Senast: Strajder
·
Foder & Strö TS 71% smrp 42 MJ 6,9 Kan jag fodra med lucern som komplement för att väga upp detta? :(
Svar
11
· Visningar
967
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka