Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö hm..har haft frågan ute för längesedan,men hur allvarligt ser ni på det med att hitta döda möss i ensilaget? Denna höst/vinter har vi...
Svar
11
· Visningar
1 083
Senast: M_L_I_
·
W
Foder & Strö Har köpt ett hösilage med följande värden:Per kg foder MJ 5,9, SMRP 42, Ca 4, P 1,5, Mg 1,1. TS 68%. Har en shettis,sto ca 275kg (lite...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: mirage
·
J
Foder & Strö Har letat över halva internet frågat olika veterinärer men alla säger olika. Men vad skulle du ge en 6månaders unghingst på ca 140cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 316
Senast: carinaso
·
Foder & Strö Vad tycker ni att en fjording på 145 cm och dryga 100 kilos övervikt som rids 2 dar i veckan ska äta??
Svar
5
· Visningar
2 080
Senast: milly
·
Foder & Strö Ger ni era hästar något tillskott i förebyggande syfte?? Varför och vad?
Svar
2
· Visningar
857
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Köpte ett litet shettisföl för en vecka sen! Nu undrar jag... Vad ger ni era små krabater!? Är ju lite skillnad på mitt stora halvblod...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Inte_Ung
·
I
Foder & Strö Nu vill jag veta hur dem olika fodren eller kornen eller vad man ska säga är till för. Havre ? Betfor ? Kornkross ? Mineraler ...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Idrus
·
Foder & Strö Vi har nu köpt gård och ska ha hästarna på lösdrift är det tänkt. En shetlandsponny och en islänning. Hur fungerar det med fri...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Pålle hade lite "extrahull" nu i höstast, men nu börjar hon tappa... har inte ändrat ridningen nämnvärt, men hon jobbar mkt bättre... vi...
Svar
15
· Visningar
901
Senast: et_flickan
·
T
Foder & Strö Någon som har lust att berätta lite om ensilage till häst, är så dålig på foderkunskapen där. Går det att fodra med ensilage om man...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Masse
·
Foder & Strö Satt o kollade på bilder nu på min stanley..jämförde från provridningen och nu, två månad senare.(har haft honom en månad) Jag tycker...
2
Svar
20
· Visningar
2 883
Senast: Juzzzen
·
Foder & Strö Har du någon bra blandning som man kan koka ihop och kleta in bräder som hästarna olovandes tuggar på? Mina hästar smakar på väggarna i...
Svar
7
· Visningar
3 256
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Är dom utbildade agronomer, eller liknande, eller är dom bara "duktiga" hästfolk med erfarenheter? För sånna konstiga förslag dom kommer...
2
Svar
32
· Visningar
3 109
Senast: et_flickan
·
Y
Foder & Strö Vilket miniralfoder passar bäst till fånghästar ???? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Hästen har fått fång. Antaglien pga av hösilaget som vi ännu inte analyserat, men ska skicka i väg idag. De har fri tillgång, mums sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 243
Senast: Coop
·
P
Foder & Strö Ni som är bra på detta.. vi har fått nytt hösilage i stallet och undrar hur värderna på detta är då jag har 0 koll på värden och sånt...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: pollan
·
E
Foder & Strö Jag har ett analyserat hösilage och har räknat ut en foderstat på detta. Jag kompletterar med lucern,havre, mineral, salt och betfor...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Idrus
·
O
Foder & Strö Hej! Jag har gett min vallack järn för vi misstänkte att det var pga "järnbrist" det som han var så lös i magen av. (Han stod och...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Osäker_
·
Foder & Strö vad är vetegroddolja bra för? och linfröolja?
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: DavidS
·
Z
Foder & Strö Ett tips till alla som vill lära sig mer om foder, foderstater. Varför hästen är mager/fet/omusklad. Det står det mesta i den boken. För...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka