Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö ringde idag upp till granngården då jag ville köpa sojamjöl till mina hästar. Dom behöver nämligen lite extra protein. Dom svara att dom...
Svar
10
· Visningar
8 105
Senast: sassiball
·
L
Foder & Strö Har pga av det fuktiga vädret tagit och saltat mitt hö men nu har saltet smält och det är blött. Nu kommer ju allt hö att mögla:crazy...
Svar
8
· Visningar
2 053
Senast: carinaso
·
8
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 10 år,och vad jag än ger henne,och hur mycket jag än ger henne så går hon inte upp. Blir galen. Vad och hur...
Svar
7
· Visningar
820
Foder & Strö Hur går det eller hur gick det?? Hullmässigt alltså. Hur lånt tid tog det innan ni märkte att hullet stabiliserade sig? Ni som gav upp...
Svar
11
· Visningar
1 345
A
Foder & Strö Våran 30 år gamla shettis vägrar äta hö. Han kan, men han vill inte. Han vill bara ha kraftfoder, men det kan man ju inte vräka till...
2
Svar
28
· Visningar
2 311
Senast: AWAKE
·
M
Foder & Strö Som rubriken säger....min häst har slutat äta betfor :eek: Köpte en ny säck för 2 veckor sen. Gav henne som vanligt morgon och kväll...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: skaraborg
·
L
Foder & Strö Vad vet ni om Marstall fodret?:confused: Granngården hemma har fått in det och jag har nu köpt en säcka för att prova.:) Är det ngn...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: Jen80
·
F
Foder & Strö Har ett digivande fjorsto som tappat en del i hull sista tiden först va det mest magen men nu börjar hon se pinnig ut på ryggen typ. Hon...
Svar
4
· Visningar
847
·
H
Foder & Strö Har en stor kille på 163-165cm som fick början till fång,som tur var upptäktes det i tid och det blev ingen riktig fång.Jag undrar om...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: milly
·
Foder & Strö Dags att öka på fodret rejält till lilla dräktiga pållan och sitter nu och räknar på lite olika alternativ. Har hittills bara behövt...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Antiqua
·
Z
Foder & Strö Har en unghäst som behöver proteintillskott och hon äter absolut inte lusern, har provat med allt, lite lusern i början, blanda med...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Min shettis har ätit vetekli fram tills förra helgen.. Han har vräkt i sig det annars, han får bara 1,5 dl per dag (med havre biotin och...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Mallory
·
Foder & Strö Min stora pålle har blivit galet het i samband med stall o foderbyte. I gamla stallet åt han hö nu äter han silage, han var så tunn när...
2
Svar
20
· Visningar
1 772
Senast: Masse
·
Foder & Strö vi har aldrig haft ngt problem förut med detta... vi har vårat hö uppe på loftet och alla vi tre ägare med olika hö har nu märkt att...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Mehl
·
G
Foder & Strö Undrar lite över nya shettisen. Jag har räknat ut en balanserad foderstat, men hon lämnar ganska mycket hösilage både morgon och kväll...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Hejsan Jag tänkte för första gången i mitt liv göra en analys av pållarnas hö. Men jag har lite frågor först: 1. Vart vänder jag mig...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: millus
·
Foder & Strö Lite rörigt i mitt huvud nu. Många fodrar med luzern, varför? Har alla så dåligt grovfoder? Eller är det lättare för hästen att...
2
Svar
23
· Visningar
4 154
Senast: anouk
·
R
Foder & Strö Ni som ger era hästar musli, varför gör ni det? Vad är det bra för?
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: AKB
·
Foder & Strö I höbodan utmed hagen märkte jag förra veckan att balarna som låg högst upp och på kanterna var mer eller mindre mögliga.Sambon kastade...
Svar
11
· Visningar
1 738
·
Foder & Strö Läste i en tåd att om man fodrar med hel korn ska man blöta upp den... Hur exakt går man tillväga då??? Måste det va varmt vatten...
Svar
13
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka