Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Sorry att jag trådbombar forumet, men jag fick verkligen en chock idag! Handlade foder från samma butikskedja som jag alltid gjort, men...
2
Svar
23
· Visningar
2 888
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Vi sålde hö från fältet a 10kr/bal vikt mellan 10-15 kg. Nu vill köparen ha pengarna tillbaka pga att höet blivet dåligt. Jag anser att...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 405
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, avföringen är ju inte jätte rinnig om jag jämför och knappast det värsta jag sett men hon är inte bra i...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: skaraborg
·
S
Foder & Strö Är det typ samma egenskaper oavsett om man ger olja eller linfrö? Vad är bäst om väger samman pris och egenskaper? Är något utav dem bra...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Emmsson
·
M
Foder & Strö Analysen på silaget visar följande värden på "hygienkollen". Jag har ingen aning om vad som anses vara inom "gränsen". Någon som vet...
Svar
4
· Visningar
1 441
Foder & Strö Hejsan hej! sitter här i mina funderingar kring hur mkt mat era föl får? Speciellt intr av hbl föl då jag själv har ett sådant. Jag...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Masse
·
A
Foder & Strö Undrar bara vad som är rimligt, i kilo/liter, vad en 600 kilos häst kan äta/utfodring. Rimlig dygns ranson?
2
Svar
21
· Visningar
2 085
Senast: denise_olofsson
·
Foder & Strö Jag har lite problem med personen vi köpte hö av. Vi köpte ca 2 ton hö för ett par månader sedan, och det visade sig efter någon vecka...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: rocki
·
Foder & Strö hejsan igen! eftersom ja gjorde ett litet misstag här inne innan om att be om hjälp me foderstaten utan att läsa moderatorns nålade...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Thora
·
L
Foder & Strö Har blivit tipsad om MSM för att lindra eksem på en häst. Vad är MSM? Någon som har erfarenhet av detta som jag kan få ta del av? Var...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Lotten__
·
I
Foder & Strö Hej! jag skulle vilja veta näringsinnehållet i kornkross o sojamjöl? så jag kan göra en bra foderstat :) energivärde (NJ)...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: isglass
·
S
Foder & Strö hej alla ni som ger den billiga sorten av msm...... hur tycker ni den funkar,ska jag prova???? fick tips om det av min...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Eskil
·
Z
Foder & Strö Jag ska täcka mitt nya hö med halm, är det någon som vet hur tjockt halmlagret måste vara, kan man lägga kakor eller måste man täcka med...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Med låga värden på höet (5,8Mj och 29smrp) och en häst som behöver runt 120Mj krävs det ett raketbränsle. Hon äter en 10 kg hö vilket...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: Nora
·
Foder & Strö Har problem med magen på min lilla polle :( han är jättelös och har varit hela hösten... Det är för att ensilaget vi har i stallet är...
Svar
9
· Visningar
2 687
Senast: Masse
·
Foder & Strö Är det någon som vet om 30 gram = 30 ml? Jag hade tidigare e-vitamin i pulverform där man skulle ge 30 ml varje dag. Nu har jag köpt...
Svar
3
· Visningar
4 602
D
Foder & Strö Letat på nätet men inte hittat. Jag hämtar mig efter en operation så tänkte jag leka lite med foderstats alternativ för när stoet sätts...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: 95johsv
·
M
Foder & Strö Jag bara måste ha lite hjälp här jag har hämtat hem ett svenskt varmblod. Han är en 18 årig valak, används som promenadhäst...ingen...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: IngelaH
·
M
Foder & Strö Det va sandkolik.. Så nu står våran ögonsten på djur sjukhus.. suck. Verkar ha varit en vanlig åkomma hos hästar pga mild o regnig höst...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: metall
·
Foder & Strö Hur gör man då? Analysen är gjord för kor och jag vill göra om värdena till häst. Hörde visserligen att det inte skiljer sig särskilt...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka