Foderpriser

Sv: Foderpriser

Före sommaren betalade jag 1,40 kr/kg hos vår "lokala" kvarn ett par mil bort. Har inte handlat något i höst än då höet varit så bra att det knappt gått åt någon havre.

*kl*

Jag betalar 1:-/kg för havren. Det är fin havre och luktar gott. Jag köper från en kompis som bara har åkermark dvs inga djur. Min äter bara 0,5 kg havre/dag. Har så mycket energi ändå att det inte behövs så mycket tillskott.

Pja, om jag vore kund hos Granngården skulle jag inte ha råd att ha kvar hästarna. Betalar 2 kr/kg för kornkross och 1 kr/kilot för havre hos bönderna. Det enda jag köper inne i stan är soja och saltstenar, men det är inga stora pengar :cool:

Har varit tvungen att köpa spånbalar på Granngården i höst- NU kan man börja snacka ockerpris! Spån för en månad kostade lika mycket som hela årsförbrukningen brukar göra... Vet någon var man kan få tag på billigare spånbalar (som fraktar upp till norr)?

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
K
Foder & Strö Hej! Måste fråga er på forumet - läser en del trådar om vad ni betalar för hö/hösilage per kilo. Nu varierar det ju hur många...
2
Svar
38
· Visningar
3 288
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 608
Senast: Alazan
·
M
Hästmänniskan Vad är igentligen det mest ekonomiska? Jag är tveksam till vad jag vill göra. Vad har ni själva för åsikter & tankar om det gällt er...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka