Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fullblodet har svårt att få i sig tillräckligt med protein. Han har fri tillgång till både hö och hösilage. Höet har riktigt bra...
2
Svar
36
· Visningar
1 933
Senast: Madick
·
P
Foder & Strö Pollan min tycker verkligen inte om lucern strå fodret. (vissa dagar går det bra = halva kilot ner i magen och halva kvar;)) Kanske...
2
Svar
27
· Visningar
2 042
Senast: Ia4
·
Foder & Strö Fick härom dagen höra att man kan ge gamla hästar grisfoder, så håller de längre. Är det verkligen sant? Personen i fråga har gett sin...
2
Svar
37
· Visningar
4 785
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Egna grovfodret är slut och jag har möjlighet att få köpa hö av en granne. Höet är analysreat till ko och det borde ju rimligtvis gå att...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Eastwick
·
P
Foder & Strö Hej Undrar hur mkt hösilage balar / kg det går åt per månad åt full stor häst som har fri tillgång i hagen och ute i stort sett hela...
2
Svar
24
· Visningar
4 993
Senast: sjoberga
·
S
Foder & Strö Har en ganska svårfödd stor herre, som jag inte får i mer än 10kg hösliage (visserligen bra värden) , han bygger kondis å muskler för...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: SirWillgott
·
Foder & Strö Sitter och räknar på kostnader för kraftfodret. Vi använder enbart Kraffts produkter. Någon som vet vad Kraffts Müsli, grund och havre...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: AKB
·
Foder & Strö Min behöver äta munkpeppar och Djävulsklo och det är tydligen äckligt, så nu har hon slutat äta, även om jag inte blandar i det i maten...
Svar
13
· Visningar
1 323
Senast: HarryBarry
·
Foder & Strö Ja den frågan ställer jag mig och min anorexiahäst ofta. Hon har slutat äta hö!!:mad: Jag får i henne högst 4 kg, hon behöver ju mer för...
2
Svar
26
· Visningar
2 770
Senast: fjordinghanna
·
P
Foder & Strö Min häst har en lång vacker man, men inte så länge till verkar det som. Han fäller något otroligt ur den! Svansen är stark och fin och...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: pannkakssmet
·
Foder & Strö Det är så att jag har nu kommit underfund med att på nått vis måste min lilla flicka få i sig mer mineraler/vitaminer. Vad som nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 982
Senast: lillsyrran
·
Foder & Strö Hästen min har flyttat med sin fodervärd till nytt stall. Han har alltid haft mycket motor och svår att hålla i hull. I nya stallet...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Har någon erfarenhet av Tahitian Noni-juice till hästar (eller människor med för den delen)? Tror det heter Equine Essentials för hästar.
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: Solosanta
·
N
Foder & Strö Hejsan. Min dotter har en ponny som har haft fång känning sedan tidigare. Nu undrar jag om havre är ett bra foder att ge till en ponny...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: arabia
·
Foder & Strö va ger ni era hästar? Va är böst att ge till en häst som går hyffsat hårt, tävlar inte än men jibbar på de =) Asså vilket föredrar ni?
2 3
Svar
47
· Visningar
3 205
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö ska fatta mig kort: avelssto som har "sabbatsår" o rids för tillfället, har svårt att hålla hull men är extremt pigg så svårt att ge...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: jannica
·
C
Foder & Strö Vet ni något/några foder helt utan melass? Försökte leta fram trådar om detta, men tja...Lite lat är jag dock, orka o söka runt. Vill...
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: minschamamman
·
L
Foder & Strö Jag har en 19årig islandshäst på foder, han går ute dygnet runt och får endast hö och mineraler. Men ungefär hur mycket mineraler skall...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: lala
·
Foder & Strö Va ska ja ge för foder till min frieser som är sååå slö? Nu får han 2kg havre å 2kg hippo. Å inte blir han nå piggare för det...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: verrdogan
·
Y
Foder & Strö Om man får tag på ett riktigt dåligt hö, hur fort går det då för en stor häst att tappa hull???
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.