Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Helt vete? Krossat vete? Synpunkter? Har sett en sådan fundering på annan plats på webben, därför är jag nyfiken...
Svar
4
· Visningar
2 331
Senast: mul
·
F
Foder & Strö Går det att blöta den några timmar föra utfodring?
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Fjanton
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad? Eller är det samma sak? :o Kan man se skillnad på dem? Hjälp en obildad stackare med några råd :angel:
Svar
11
· Visningar
7 819
Senast: Ylva86
·
N
Foder & Strö Tänkte lägga ut en tråd där man kunde få skriva ner olika hästrecept. Skriv gärna vad de är bra för. Vitlökskex Ugnstemp: 200º ½ Pkt...
Svar
6
· Visningar
2 824
Senast: Furrulira
·
N
Foder & Strö Jag funderar på att ha fri tillgång till grovfoder till mina hästar, och jag undrar vad folk har för erfarenheter av detta? Vilka är...
2
Svar
22
· Visningar
2 562
Senast: lillsyrran
·
P
Foder & Strö Jag har precis gjort en foderstatsberäkning på HippoCampus hemsida. Den har jag fått rekomenderad av kompisar. Jag skriver i allt som...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: mackan
·
P
Foder & Strö Kan en lätt rund och lättfödd fullblodsarab klara sig på bara grovfoder, betfor, morötter och mineraler? Måste man verkligen ge...
Svar
8
· Visningar
930
Foder & Strö ja... går massagekurs å alla ska välja något "runt" hästar å göra ett arbete... just nu bara en presentation till stora arbetet, å den...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Messy
·
Foder & Strö FInnes: två hästar. Den ena, ett mycket lättfött mindre halvblod och en större svårtfödd fryslort till varmblod. Varmblodet är inte...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Hej! Finns det någon som skulle kunna ge mig tips på ett foder som ger hästarna energi utan att bli alltför tittiga? Hästen som det är...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Vad står era dräktig ston på för foder? vitaminer? mineraler? Har nämligen ett dräktigt sto som kommer inom en vecka och vill gärna...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: BeastieBabe
·
A
Foder & Strö Min unghäst har blivit tittig och jag funderar på om det kan bero på foderbytet.... Han får nu Hippolyt. Är det någon annan som märkt...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: anna210
·
B
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av foderjäst?
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: Carolrita
·
S
Foder & Strö Hejsan! Vår nya ponny har ett hysteriskt humör. Har nu hört att det ska finnas alger att ge till sura brunst-ston. Någon som vet...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Stardust
·
Foder & Strö Jag har fri tillgång till korn i stallet där jag står , så skulle vilja börja ge det till min häst någn som kan berräta om lite + & -...
Svar
13
· Visningar
1 586
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Har en 24-årig valack som just buköppnats (med gott resultat) och fått en bit av tunntarmen avlägsnad (pga ett lipom som snurrat sig om...
Svar
9
· Visningar
1 631
Senast: MissInterpreted
·
F
Foder & Strö vad jag fick lära mej av mina lärare på ridgymnasiet så ska hästen grovfoder täcka ca 70-80% av det dagliga fodret. alltså du ska...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: amanin
·
H
Foder & Strö hejsan! har ett ganska foderkänsligt sto (145 cm) som lätt tappar hullet. hon får nu ca 6 kg hösilage, 2 kg hö 2,4 liter havre...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: ajax85
·
Z
Foder & Strö Jag har en fd travhäst som ja håller på att få igång konditionen på, plus få lite mer hull på :) Ger honom just nu bara kraftfoder...
Svar
4
· Visningar
702
·
J
Foder & Strö nu måste ni hjälpa mig!! fick så bra hjälp med att lära mig räkna foderstater för ett tag sen:bow: och klarar av att läsa mig till det...
Svar
2
· Visningar
804
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare