Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ger i princip fri tillgång på grovfoder, och med de värden som det har innebär det att det täcker både protein och energibehov. (Och...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar müsli vad ger ni för något? Jag ger för närvarande Eggersman classic mix men det är lite för dåligt "ös" i det...
2
Svar
25
· Visningar
2 084
Senast: lollo88
·
Foder & Strö hur förvarar ni eran lucern (hackad strå)? I stallet så är det ju fuktigt. Så vi har den inne i källaren just nu. (En säck räcker i ca...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö hejsan! Tänkte höra vad ni har för erfarenheter av lite olika fodersorter. Min häst är lite tunn trots avmaskning, ordentligt med...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: white socks
·
T
Foder & Strö En häst i stallet som jag står i nu är väldigt smal och jag och hans fodervärd skulle väldigt gärna behöva lite tips på fodermedel eller...
2
Svar
31
· Visningar
3 388
Senast: Ellis
·
H
Foder & Strö Linfrö vad är det bra för igentligen??? Och finns det någonting man kan ge för bättre hov kvalite???:confused:
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö det inte är bra för hosthästar att äta betfor? Har för mig att jag läst det i någon tråd för länge sedan men är inte säker. Och om det...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: ancan
·
P
Foder & Strö Vad hade ni gett för foder till en vädligt pigg häst som har svårt att bygga muskler? tips!
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Fiorano
·
K
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder ger ni eran/era hästar om dagen? och hur uppdelar ni det? Och vad gör ni med hästarna?
2
Svar
26
· Visningar
1 956
Senast: Kafferosta
·
I
Foder & Strö jag har alldrig behövt göra det förut för det har vart andra som hjälpt oss men nu måste jag skicka höet på analys! och jag vet inte...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: SweetBriar
·
S
Foder & Strö Är det många som ger sina hästar E vitamin, varför? För att inte grovfodret Har tillräckligt med det, eller bara i förebyggande syfte i...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: Sandran
·
Foder & Strö Är det "samma" vetekli i mataffärerna som i hästfodersäckarn? Anledningen att jag frågar är att mitt vetekli nog hinner ta slut innan...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Mallory
·
E
Foder & Strö Hej! Jag och min stallhyresvärd är inte överrens om hur min rätt feta häst ska bantas och jag vill gärna höra era synpunkter på det...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 407
Senast: Invinciblestables
·
P
Foder & Strö Vad gör ni era hästar för foder när ni märker att dem behöver protein?
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Premier
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblodssto på 20 år hon har rätt så lätt att gå upp i hullet, och hon har förut ätit betfor men sen ca ett år...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: pompelina
·
E
Foder & Strö Vi har en tunna stående med blandat Krafft Grund och hel havre, 1 säck vardera cirka. Krafften är ca 9 månader gammal och havren äldre...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Kom o tänka på en sak.. har ett varmblod som är mkt stressad av sig, har väl alltid varit sån.. han äter krafft grund. Innehåller det...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Tussilago
·
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att ge Probimin eller MSM till sin eksemhäst (som ett komplement till korrekt foderstat, täcke och div...
Svar
14
· Visningar
1 965
Senast: Ökenvind
·
C
Foder & Strö Jag har liite problem hur jag skall räkna ut foerstaten till min arabvallack på 1.8år. Försökte räkna ut det på hippocampus men då...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 065
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd. Jag har ingen vettig våg hemma och sitter och räknar lite på foderkostnader... Är...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka