Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Har funderingar på att köpa mig en shettis som sällskap till två hästar här hemma. Ni som har shettisar kanske kan hjälpa mig...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Kan man ge en häst på 4 år glucosamin för att göra lederna starkare och mjukare? I förbyggande syfte liksom. Hon rids varannan dag...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: attempt
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar på sommaren? Krafftfoder? Mineraler? Extra tillskott? övrigt?
2
Svar
31
· Visningar
2 099
Senast: syrran
·
D
Foder & Strö Hösilage värde: 46% ts 4,5 MJ 40 Smrp Ingen mineral analys men har räknat med jämnförelse från andra skördar med mineralanalys med...
Svar
17
· Visningar
1 510
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Tänkte åka upp till sommarstugan och plocka med lite sly/grenar till hästen, så hon får nåt att tugga på i hagen när förrådet av...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Helan
·
Foder & Strö Har en foderhäst som äter fibergi bas och korkross just nu, fungerar tydligen inte på havre, är mkt i fibergin och vill komma ifrån...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: Sunflower2B
·
H
Foder & Strö Hej. Jag har ett vbl på 13 år rids ca 5 ggr/veckan inte jätte hårt men ca 1h i skog och mark, ibland paddock. Hon får 10kg hö/dag...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag har i princip noll koll på foder, men jag rider en häst som både skiter och kissar väldigt ofta. Mest skiter och det blir mer när...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: PrittePuff
·
Foder & Strö Jag har ett par makalöst lättfödda hästar (shettis och haflinger). De har fram till igår gått i hage utan gräs och fått ca 10 kg hö...
Svar
10
· Visningar
998
Foder & Strö Ja som rubriken lyder. :D har förstått att vissa ger det torrt och andra blandar i betfor osv. Vill gärna veta hur ni gör för att...
2
Svar
28
· Visningar
5 321
Senast: avemaria
·
M
Foder & Strö Halloj! Går i funderingar på att ta hösilage istf hö av vår vall i år. Har hästar med dammkänslighet och en gammal häst som inte vill...
Svar
6
· Visningar
2 624
Senast: tgd
·
Foder & Strö Köpte ikväll en ny säck lucernhack till pojkarna på GG men när jag öppnade det i stallet sen så tyckte jag att det verkade lite...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hur gör ni rent praktiskt om ni har hästar som går ute dygnet runt och en av dem behöver betydligt mer foder än de andra? (Och den...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: bigganl
·
B
Foder & Strö Jag har en häst som för ett tag sedan började äta dåligt av stråfodret, höet. Han är väldigt gärna kraftfodret utan att protestera...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Baroya
·
P
Foder & Strö Jag undrar vad som skulle vara lämpligt foder till mitt varmblod, som är ett sto på 13 år. Tack på förhand :)
Svar
12
· Visningar
1 069
Foder & Strö I sommar kommer jag att tävla distans med min häst och till och från har jag funderat på det här med elektrolyter.... Tänkte att det är...
Svar
13
· Visningar
1 781
Senast: ang
·
Foder & Strö VAd är er ställning till att fodra med c-viatmin? det finns ju alla möjliga och omöjliga fodersorter på marknaden och enligt mig och...
2
Svar
25
· Visningar
2 212
Senast: remmis
·
K
Foder & Strö har en häst som är väldigt lättfödd, han blir ganska rund om jag ger honom mer mat än vad han får nu, men nu är det så att jag känner...
Svar
2
· Visningar
859
·
H
Foder & Strö Samma innehåll bara i olika former eller? Finns det någon för eller nackdel med pelletsen? Har alltid fodrat med fröna men nu när den...
2
Svar
21
· Visningar
2 259
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på Kraffts blå respektive röda havre? Det skiljer ju inte mycket om man tittar på MJ och smrp, men finns det...
Svar
4
· Visningar
971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka